מבזקיםמשפטי/פלילי

נטשו את הכלבים שלהם – ויועמדו לדין

משרד החקלאות הגיש כתבי אישום נגד שני אזרחים שונים, האחד תושב אילת והשני תושב בית שמש, בגין נטישת כלבים. כתבי האישום אלה הם תולדה של פעילות ענפה של משרד החקלאות לאכיפת חוק צער בעלי חיים.

על פי כתב האישום הראשון, הנאשמים זוג, תושבי אילת, בשנות ה-40 וה-50 לחייהם, לקחו את כלבתם לאזור מרוחק מביתם והשאירו אותה בתחנת דלק סמוכה לעיר. הכלבה נמצאה על ידי אחד מהעובדים בתחנה והועברה לעמותה למען בעלי חיים.

תיעוד האירוע

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי כתב האישום השני, כלבה פצועה שנמצאה על ידי אזרח טוב, נמסרה לשירות הווטרינרי של עיריית בית שמש. הפקח של העירייה, תושב בית שמש, בשנות ה-30 לחייו, התעצל לקחת אותה לכלביה שממוקמת בפתח תקווה ונטש אותה ליד אחד היישובים באזור בית שמש.

שני הנאשמים מואשמים בנטישת בעל חיים, בניגוד לחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים). בישראל החוק אוסר על נטישת בעל חיים והגשת כתבי האישום התאפשרו הודות למאגר הארצי לרישום כלבים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, המרכז את פרטי כל בעלי הכלבים בישראל. בזכות המאגר ניתן לאתר פרטי בעלים של כל כלב המוחזק ברישיון על פי מספר השבב האלקטרוני שלו, המשמש כמספר תעודת זהות.

במאגר הארצי לרישום כלבים רשומים בישראל נכון להיום, מעל ל-500,000 כלבים המכשכשים בינינו. מטרת המרכז להסדיר את הפיקוח על כלבים במדינת ישראל וליצור מאגר נתונים אחד, כלל ארצי, הכולל בתוכו את פרטי כלל הכלבים הרשומים בישראל, מתוך דאגה לבריאות בעלי החיים והציבור.

במשרד החקלאות מציינים, כי מדי שנה ננטשים בישראל בעלי חיים רבים, מרביתם גורים. תופעת נטישת הכלבים העצובה היא סמן המלמד על ערכים תרבותיים. על פי חוק צער בעלי חיים, מרגע שמחליטים לקחת חיית מחמד הביתה, על הבעלים מוטלת האחריות המלאה לטיפול בחיית המחמד. בפועל, אנו עדים לתופעה עצובה של נטישת כלבים. באמצעות כתבי אישום כגון אלו מקווה משרד החקלאות למגר את התופעה.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button