חדשות הארץמבזקים

מדד השקיפות באתרי הרשויות המקומיות – אילו ערים זכו לציון 100?

עמותת שקיפות בינלאומית ישראל – שבי"ל, דרגה את מדד השקיפות באתרי הרשויות המקומיות לשנת 2019. במדד השנה נבדקים 90 קריטריונים, לעומת 57 קריטריונים במדד 2017. זאת, במסגרת הרחבת הקטגוריות שנמצאו להיות בעלות השלכות רוחב משמעותיות בדרישה לשקיפות ולטוהר המידות ובהן: תכנון ובניה, רישוי עסקים, חברות עירוניות, רכש – חוזים ומכרזים.

בשים לב להרחבתו המשמעותית של המדד, החליטה עמותת שבי"ל כי בשלב ראשון יופעל מדד 2019 באופן מצומצם, והחילה אותו על 39 רשויות בלבד, אלה הן הערים אשר מילאו את דרישות מדד 2017 בציון גבוה של 80 ומעלה.

בעמותת שבי"ל ציינו כי עיריית מגדל העמק ראויה לציון אשר במהלך חודשי הבדיקה עשתה מעל ומעבר כדי לענות באופן המיטבי על דרישות המדד, לרבות רכישת שירותים לבניית אתר ייחודי לנושא תכנון ובניה ועדכונו עד לרגע סגירת המדד. זוהי אך דוגמא אחת מיני רבות המלמדת על ההתגייסות המלאה של מרבית הרשויות לעדכון האתר בהתאם לדרישות הקריטריונים במדד החדש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשנה זו, למרות הרחבת המדד ל-90 קריטריונים, ממוצע כלל הרשויות שנבדקו הגיע לציון של 91 ושמונה רשויות הגיעו לציון הגבוה ביותר האפשרי של 100.

8 הערים שקיבלו ציון מלא של 100 הם: ראשון לציון, רעננה, עכו ועפולה ששיפרו ציון לעומת מדד 2017. חולון, כפר סבא, קריית ביאליק ומגדל העמק שמרו על ציון 100 בדומה למדד 2017.

באזור הצפון 3 ערים קיבלו ציון 100 – עכו, עפולה ומגדל העמק.

באזור הדרום – מובילה העיר אשדוד עם ציון של 99.

קרדיט: שקיפות בינלאומית ישראל – שבי"ל
קרדיט: שקיפות בינלאומית ישראל – שבי"ל
קרדיט: שקיפות בינלאומית ישראל – שבי"ל
קרדיט: שקיפות בינלאומית ישראל – שבי"ל

הדו"ח המלא – שקיפות בינלאומית ישראל – שבי"ל

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button