מבזקיםפוליטי / מדיני

אמיר אוחנה ליועמ"ש: הצו הארעי אינו רלוונטי, מינוי בן-ארי נכנס לתוקף

הוויכוח בין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לבין שר המשפטים אמיר אוחנה בעניין מינויה של עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה כנראה שרחוק מסיום.

שר המשפטים, אמיר אוחנה, הגיש ביום רביעי האחרון מכתב ליועמ"ש, אביחי מנדלבליט ובו ציין כי הצו הארעי שניתן בבג"ץ על ידי השופט מזוז בעניין מינויה של עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג אינו תקף וזאת מאחר שמינויה נכנס לתוקף כיממה קודם למתן הצו.

שר המשפטים אמיר אוחנה ומ"מ פרקליט המדינה הנכנסת, עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג

"כידוע לך, מינויה של ממלאת מקום פרקליט המדינה, עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג, נכנס לתוקף עם חתימתי על המינוי ביום 17.12.2019." כתב השר אוחנה ליועמ"ש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"היום, 18.12.19, בשעה 10:48, כיממה לאחר כניסת המינוי לתוקף, ניתן הצו הארעי שבנדון הקובע כי הוא "מעכב את מינוי המשיבה 4 כמ"מ פרקליט המדינה" ומשהה את כניסתה לתפקיד עד להחלטה אחרת.

הצו, כידוע לך, ניתן על בסיס העובדות שהוצגו על ידי העותרת, ללא תגובת המשיבים. בעתירה נכתב כי "מועד כניסתה לתפקיד ממלאת המקום של המשיבה 4 נקבע כבר ליום 18.12.2019 בשעה 11:00 בבוקר", כתב אוחנה.

עוד ציין במכתבו ליועמ"ש כי "בהיות העתירה מבוססת על מצע עובדתי שגוי, הצו, שנועד לשמר את המצב הקיים, אינו רלוונטי והמינוי הוא מעשה עשוי. לא ניתן "לעכב" מינוי שכבר בוצע, ו/או "להשהות" מעשה שכבר נעשה."

היועמ"ש, עו"ד אביחי מנדלבליט. (צילום: דוברות משרד המשפטים)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קרא לבג"ץ להשאיר את הצו הארעי על כנו וציין כי הוא "דרוש כדי למנוע פגיעה בתפקודה התקין של פרקליטות המדינה".

בתנועה לאיכות השלטון הגיבו היום למכתב השר אמיר אוחנה ליועמ"ש ואמרו כי "התרגיל של אוחנה שקוף ולא מחזיק מים. מבחינה מהותית, הישיבה על הכיסא היא שקובעת ומינויה של בן ארי בוטל. הניסיון לרמוס ברגל גסה צו ביניים שהוצא ע"י ביהמ"ש העליון הוא המשך המתקפה האוטואימונית של השר נגד מערכת אכיפת החוק".

Back to top button