חדשות הארץמבזקים

ראש הממשלה נתניהו: "זהו יום שחור לאמת ולצדק"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפני זמן קצר (שישי) להחלטת התובעת הראשית בבית הדין הבינלאומי בהאג פאטו בנסודה שהודיעה היום (שישי) כי קיימת עילה לפתיחת חקירה כנגד מדינת ישראל בחשד לפשעי מלחמה שביצעה לכאורה ישראל כנגד הפלסטינים בגדה המערבית, במזרח ירושלים וברצועת עזה. התובעת אף ציינה כי היא מבקשת חוות דעת נוספת של השופטים בעניין סמכות השיפוט בטרם פתיחת החקירה בעניין זה.

ראש הממשלה נתניהו אמר כי "זהו יום שחור לאמת ולצדק. הופכים את בית הדין הבינלאומי לנשק פוליטי במאבק נגד ישראל. רוצים להפוך את העובדה שיהודים חיים בארץ ישראל, במולדתם, לפשע מלחמה. זה אבסורד. אנחנו נאבק על זכויותינו ועל האמת ההיסטורית בכל דרך אפשרית. תובעת בית הדין הפלילי הבינלאומי כנראה החליטה שלא לדחות על הסף את העתירה הפלסטינית נגד מדינת ישראל. זוהי החלטה שערורייתית חסרת בסיס.

לבית הדין הבינלאומי אין שום סמכות לדון בנושא. יש לו סמכות לדון רק כשמדובר בתביעות שמוגשות על ידי מדינות ריבוניות. אבל מעולם לא הייתה מדינה פלסטינית. החלטת התובעת בהאג הופכת את בית הדין הבינלאומי לעוד נשק פוליטי במלחמת הדה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התובעת התעלמה לחלוטין מנימוקים משפטיים רציניים שהצגנו בפניה. היא גם מתעלמת מהאמת ומההיסטוריה כשהיא אומרת שזהו פשע מלחמה שיהודים חיים במולדתם, ארץ התנ"ך, ארץ אבותינו. לא נשקוט ולא נרכין ראש בפני העוול הזה. נמשיך להילחם בו בכל הכלים העומדים לרשותנו”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח מכתב למנהיגים בעולם בעקבות החלטתה של תובעת בית הדין הפלילי הבינלאומי. במכתב כתב למנהיגים: "הפכו את בית הדין לנשק פוליטי נגד ישראל ונגד הקשר לארצנו. רוצים להפוך את העובדה שיהודים חיים בארץ מולדתם לפשע מלחמה. זה אבסורד. ניאבק על זכויותינו ועל האמת ההיסטורית בכל דרך אפשרית."

Back to top button