בריאותמבזקים

"קשה להאמין. הוא היה במצב של מוות קליני, החזרתי אותו לחיים"

אלחנן מאמו בן 35 מרמת גן, חובש בכיר במגן דוד אדום, היה בסידורים באזור התעשייה בראש העין, כשהוא הוזעק באמצעות יישומון הכוננים של מד"א בעקבות דיווח על גבר שלקה בדום לב. אלחנן זיהה שהחולה נמצא במרחק קצר ממנו, ומיד נסע למקום.

אלכסיי גולובקוב בן 41, שכב על רצפת הלובי של בניין המשרדים בו הוא עובד, כשהוא ללא דופק וללא נשימה, ונמצא במצב של מוות קליני. בזמן שחבריו לעבודה של אלחנן מבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות, אלחנן לקח מהקב"ט את הדפיברילטור שמוחזק באופן קבוע במקום, ומיד החל בביצוע פעולות החייאה מתקדמות, שכללו מתן מכות חשמל ממכשיר הדפיברילטור. לאחר כמה דקות, ליבו של אלכסיי שב לפעום, הוא נשם בכוחות עצמו ולמעשה חזר לחיים. ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיעה למקום פינתה אותו לבית החולים בילינסון, כשמצבו יציב.

שלושה ימים לאחר המקרה, נפגשו אלחנן ואלכסיי בבית החולים, כשאלכסיי שעדיין מאושפז להשגחה, בהכרה מלאה ובמצב טוב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות מד"א

חובש בכיר במד"א אלחנן מאמו, סיפר כי "המפגש היה מאוד מאוד מרגש. קשה היה להאמין שאני יושב ומדבר עם אדם שרק שלושה ימים קודם לכן היה במצב של מוות קליני ובעצם החזרתי אותו לחיים. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם לא הייתי מגיע למקום תוך זמן כל כך קצר, ואם במקום לא היה מוחזק מכשיר דפיברילטור מציל חיים".

"אני עדיין מתקשה לעכל את המקרה", סיפר אלכסיי גולובקוב, "מעולם לא דמיינתי שאלקה בדום לב, אהיה במצב של מוות קליני ואשוב לחיים. היום אני מבין עד כמה זה היה קריטי שאלחנן הגיע אליי כל כך מהר ושהיה מכשיר דפיברילטור במקום. אני יודע שזה לא מובן מאליו שאני עדיין חי, ותודתי הגדולה על כך נתונה לאלחנן ולכל מי שלקח חלק בהצלת חיי".

Back to top button