מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ: אין ספק – הליכוד לא יכול להוביל את מדינת ישראל בעת הזו

חברי הנהגת כחול לבן נשאו היום (רביעי) דברים בישיבת הסיעה והתייחסו למצב הפוליטי לקראת הבחירות לכנסת ה-23 שיתקיימו ביום שני, 2 במרץ 2020.

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ אמר כי "לשאלה האם נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים יכול לקבל את המנדט להרכבת הממשלה התשובה היא ברורה- לא. לא ברמה המוסרית, ולא ברמה התפקודית. את הסוגיה המשפטית נשאיר ליועמ"ש ולבית המשפט ונכבד כל החלטה. אנחנו חותרים להכרעה ברורה של אזרחי ישראל- ממשלה בהובלת כחול לבן שתחליף את שלטון נתניהו. אם נתניהו ישיג בלוק חסינות של 61 להחלטות המשפטיות לא תהיה ממילא משמעות אופרטיבית- הוא יקבל חסינות ויחוקק התגברות. אני שומע את הקולות בליכוד של אלו שאומרים שיש לאתגר את הנהגת נתניהו אך ורק בשביל להעביר כמה מנדטים מצד אחד לשני. זוהי פשיטת רגל מוסרית. את הריקבון הערכי הזה חייבים להחליף. אין ספק- הליכוד לא יכול להוביל את מדינת ישראל בעת הזו".

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ

גנץ הוסיף כי "כדי שנעמוד במשימה שלנו צריכים לקרות שני דברים: הראשון הוא שכל המפלגות שרוצות בהחלפת השלטון יפעלו מתוך אחריות ויניחו שיקולי אגו בצד. אני נמצא עם כל הגורמים הרלבנטיים בשיח מכבד, ואני בטוח שהם ימצאו את הדרך להימנע מפיצולים שעלולים להביא לנו ממשלת חסינות קיצונית בראשות נתניהו. הדבר השני שצריך לקרות הוא שמי שרוצה שינוי ינהר לקלפי. אנחנו בשעת חירום לחברה הישראלית. שר החינוך הבא של ילדינו עלול להיות כהניסט, ראש ממשלת ישראל מבקש לשים את עצמו מעל לחוק. זוהי לא השעה להתקרבנות או מרמור, ולא השעה לצפות לניסים ברוח חג החנוכה. זו השעה של כולנו לצאת ולעשות את המעשה האזרחי הנכון".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ

ח"כ יאיר לפיד אמר כי "הבחירות האלה הן על שאלה אחת: מי מנהל את מדינת ישראל? כל מערכת בחירות יש שאלה: על מה הבחירות. ההנחה של כולם היא שהבחירות על ביבי. שזה בחירות בין "רק ביבי" ל"רק לא ביבי". זה לא נכון. הבחירות הן לא עליו."

לדבריו, "מדינת ישראל היא כרגע פרוייקט לא מנוהל. יש לנו ממשלה שכל היום מתעסקת בפרקליטות, פרקליטות, פרקליטות. הבנו, אתם בלחץ מהפרקליטות. איך זה רלוונטי לחיים האמיתיים של אנשים אמיתיים? איך זה רלוונטי לחדרי מיון? לתוצאות המזעזעות של הילדים שלנו במבדקי פיז"ה? לילדים בממ"דים בעוטף עזה? ישראל היא מדינה נהדרת, אבל יש גבול כמה זמן היא תמשיך להיות נהדרת בלי ממשלה מתפקדת".

ח"כ יאיר לפיד. צילום: אלעד גוטמן

רא״ל (מיל׳) ח״כ משה (בוגי) יעלון אמר כי "ככל שעובר הזמן יותר ויותר אזרחים, גם בליכוד וגם במפלגות הדתיות שבגוש החסינות, מבינים שיש פה בעיה. ברור שהוא רוצה עוד בחירות ועוד בחירות, עד שחס וחלילה תהיה לו קואליציה של 61 שתאפשר לו חסינות והתגברות על מערכת המשפט. במצב כזה הוא יהפוך את ישראל לתורכיה, הוא יהיה מעל החוק ויוכל להימלט ממשפט. במצב כזה, זו לא תהיה יותר מדינת ישראל כפי שאנחנו מכירים ורוצים שתהיה כמדינה יהודית ודמוקרטית. זו תהיה מדינה שהריקבון אוכל בה כל חלקה טובה. אסור לנו לאפשר לו זאת!"

הוא ציין כי "לכן, האחריות למשבר הפוליטי שנמשך כבר תקופה ארוכה, שגורם למצב משברי בתחומים רבים, אינה מתחלקת. האחריות היא של איש אחד: בנימין נתניהו.
אנחנו שומעים את מה שקורה בחוץ. את השיח המסית והפלג נגד משרתי ציבור. נגד מגזרים שלמים. נגד חלקים של העם הזה. הגיע הזמן לשים לזה סוף".

רא״ל (מיל׳) ח״כ משה (בוגי) יעלון

רא"ל (מיל') ח"כ גבי אשכנזי אמר כי "גם המפלגות שרואות עצמן כאבן ב"בלוק" הן חלק מהבית שאנחנו מבקשים לחזק ולבנות כאן. נבנה ביחד בית מאחד, עבור כל אזרחי מדינת ישראל. ונשמור עליו".

רא"ל (מיל') ח"כ גבי אשכנזי

7 תגובות

  1. חלאס אם הדקתתורה השיפוטית אם העם לא בוחר את המנאיג זה לא דמוקרתיה כמה פשות כחה מטורף

  2. גנצי (רע"ל במיל) ויתר הלשעברים: מעניין, אבל למרות דעותיכם הסמ00לניות
    לא אתם תקבעו מי יוביל את המדינה אלא ה ע ם בקלפי.
    ומאחר שכבר כולם יודעים שאתה זברה בצבעים עם פסים שחורים שהלכת עם הערבים
    סיכוייכם בערך 5 מתוך 100.
    העם רוצה את נתניהו ל מ ר ו ת שהצלחתם להדביק לו עבירות כביכול שימחקו בבית המשפט.
    אגב גנצי "הטהור" לאן נעלמו הכספים שהוצאת ברמאות מהמשטרה???? תענה כאן!!
    ישראל תחילה?? ישראל פועלת על-פי החוק, והחוק מתיר למר נתניהו לכהן בתפקיד ראש ממשלה!!

  3. לא יעזור לכם ביבי חי וקים הליכוד מלוקד עם עם ישראל השמואל לא יעלה לשלטון זה אסון גדול יהיה התבוללות ולא יהיה דת ישים על תומכי המחבלים

  4. מה זה משנה????? טוראי או אלוף מה שחשוב שאדם מושחת ומפלג את העם לא!!!!!! ימשיך להיות מוביל המדינה

Back to top button