מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ לוי אבקסיס: "האיום החברתי בישראל הוא פצצה מתקתקת"

יו"ר גשר, ח"כ אורלי לוי אבקסיס השתתפה היום (רביעי) בכנס מעריב והתייחסה להחלטת התובעת הראשית בבית הדין בנילאומי בהאג. ח"כ לוי אבקסיס אמרה כי "לפני שבוע בית הדין הבינלאומי בהאג קיבל החלטה רעה, פארסה של ממש- בהחלטה הזויה בחר בית הדין בהאג להעמיד לדין את ההנהגה הישראלית בגין פשעי מלחמה. אני בטוחה שצה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם והחלטות הקבינט מתקבלות בשיקול דעת ביטחוני ומוסרי !. "

לוי אבקסיס הדגישה כי "לא על פשעי מלחמה צריכה ממשלת ישראל לעמוד לדין. ממשלת ישראל צריכה לעמוד לדין הבוחר על הפערים החברתי , על הפקרת הפריפריה ועל פשעים שנעשו לניצולי השואה ודור מייסדי הארץ שחלקם נאלץ להזדקן בעוני. השופטים שישפטו לא יהיו בהאג, רחוק מהעין, ורחוקים מהלב של הממשלה, אם יש בכלל פעימות לב בממשלה. השופטים של מדניות ההפקרה יהיו בקריית שמונה שנותרה ללא חדר מיון קדמי, השופטים של דימונה, ירוחם, שדרות ועוטף עזה והפריפריה כולה שמשלמת יותר על בריאות וזוכה לטיפול גרוע, במקום בו הפריפריה מופקרת ותוחלת החיים קצרה יותר מהמרכז. במקום הזה מוגש כתב אישום חמור מאוד."

היא הוסיפה כי "אלה כתבי אישום בלי עורכי דין ושימוע, זהו כתב האישום החברתי, ומכל כתבי האישום העומדים נגד ראש הממשלה- זהו החמור ביותר ועליו הוא גם ישלם את המחיר הציבורי הגדול ביותר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך ציינה ח"כ לוי אבקסיס כי "האיום החברתי בישראל הוא פצצה מתקתקת שחייבים לנטרל. במקום בו יש הזנחה תצמח פשיעה, במקום בו אין השקעה בחינוך וקיימת הזנחה, תצמח לצערי אלימות. מדינה עשירה עם פערי עוני לא תישאר חזקה ויציבה לאורך שנים. ולכן אנחנו חייבים לחשב מסלול מחדש. אני בחרתי בחיים ציבורים, בשליחות פוליטית קשה וסיזיפית כי הדאגה לרווחתו האדם, של כל אדם אשר נברא בצלם, הילד והילדה, היא משימת חיי. הקשיש והקשישה מעולם לא היו עבורי שאלה של דעה או טרנד, אלה הם היסודות של תפיסת העולם והמוסר שלי כאדם.

עבורי, המוסר האנושי, המוסר היהודי מצווים אותי לדאוג ולהילחם עבור הזכות של כל אזרח לקורת גג, לבריאות טובה ושוויונית לכולם. החובה שלנו היא להבטיח חינוך ציבורי איכותי וחינם כבר מגיל הלידה, כי ילדים בישראל לא נולדים בגיל 3."

צילום: אלוני מור

לוי אבקסיס אמרה כי לא תסכים לשבת בממשלה שתקצץ בתקציבים חברתיים ומפלגת העבודה-גש תדרוש את תיק האוצר, "במערכת הבחירות הזו אני אדרוש שינוי בתקציב המדינה הגנרי שאף אחד לא טורח לבדוק. אנחנו נדרוש תקציב של בשורה, ולא תקציב של גזירה. אנחנו לא נהיה חלק משום ממשלה שתקצץ בתקציבים החברתיים. העבודה גשר תדרוש את תיק האוצר. הגיע הזמן שנבחרי הציבור יחזירו את התווית המדיניות הציבורית אליהם ולא יהיו בובות על חוט בידי פקידי האוצר. אף מטוס קרב לא יכול להשמיד את האיום החברתי, אנחנו לא זקוקים לקבינט שיילחם בעוני, אנחנו זקוקים למדיניות שתשנה את המציאות ואנחנו נביא את המדיניות הזו. הגיע העת להפסיק לדבר על מי יישב בלפור והתחיל לעסוק בשאלה מי יישב ברחוב קפלן 1 במשרד האוצר".

עוד אמרה כי "ישראל הידרדרה 18 מקומות במדד השוויון המגדרי העולמי למקום ה-65 יחד עם זימבבואה ומדגסקר. אנחנו מובילות בפערים בשכר, הפערים, בייצוג פוליטי ובהזדמנויות. מה אנחנו מבטיחים לדור העתיד? לבנות שלנו ? זוהי תעודת עניות למדינת ישראל ופגיעה קשה בכלכלה. זה ממש לא כלכלי לוותר על הכשרונות והפוטנציאל של 51% מאוכלוסייתה. אם כן, אני מבקשת מכם לחשוב- מהם סדרי העדיפויות שלנו? איזו מדינה אנחנו משאירים לילדינו? הרי ברור שמי שהרס לא יכול לתקן, מי שנתן ידו עשר שנים לקריסת המערכות החברתיות, הציבוריות והצודקות, לא יכול לתקן אותן. הוא גם לא מעוניין בכך. המערכת צריכה אנשים חדשים ונשים חדשות בממשלה."

לסיכום אמרה ח"כ לוי אבקסיס, "יש מי שכותב בשלטים שלו שצריך אריה חזק, אבל השילוב הזה הוא הנצחה של הפערים הישנים ושל סדרי העדיפויות הישנים. אנחנו צריכים מהפך. לא יודעת מה ביבי צריך אני כן יודעת מה הציבור צריך- וזה שינוי. גנץ צריך אורלי ועמיר חזקים בשביל לשנות."

Back to top button