מבזקיםמשפטי/פלילי

הוגש ערעור על גזר הדין לתושב אשקלון בגין התעללות בבעלי חיים

משרד החקלאות הגיש ערעור על קולת העונש שגזר בית משפט השלום בבאר שבע על תושב אשקלון בגין עינוי והתעללות בבעלי חיים. משרד החקלאות ציין כי הוא פועל לצמצום התופעה המדאיגה של הפרת חוק צער בעלי חיים באמצעות החמרת הענישה הנהוגה בעבירות פגיעה בבעלי חיים.

במסגרת פעילות אכיפת חוק צער בעלי חיים ובעקבות כתב אישום שהגיש משרד החקלאות לבית משפט השלום בבאר שבע הורשע תושב אשקלון בביצוע ריבוי עבירות של עינוי, התאכזרות והתעללות בבעלי חיים.

הנאשם, אב לשניים בשנות ה-20 לחייו, החזיק במשך שנתיים במתחם חצר ביתו כלב, 4 תרנגולות ו-4 וברווזים באופן המפר את תנאי ההחזקה הבסיסיים ביותר של יצור חי וחמור מכך, של יצור חי שאינו יכול לבטא את סבלו: בעלי החיים הוחזקו במתחם מטונף, כשהם מתבוססים בשתן ובצואה, מבלי שיסופקו להם מי שתייה ומזון בכמות, בתדירות ובהרכב התזונתי המתאים להרגלי צריכתם ומצבם הבריאותי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמפורט בכתב האישום ובהכרעת הדין, במהלך התקופה ובשל ההזנחה הקשה, סבל כלבו של הנאשם מבעיות רפואיות קשות, הזנחה והרעבה עד למצב של תת משקל קיצוני, הפרשות עיניים רבות, אנמיה, דופק איטי, ייבוש, קרציות מרובות, שלשולים ופצעים בעור, מבלי שיסופק לו טיפול רפואי כלשהו. בנוסף, הנאשם לא דאג לחסן את כלבו מפני מחלת הכלבת, באופן המסכן את הכלב ואת הציבור.

בית המשפט קבע כי נסיבות אלו, הזנחה קיצונית מתמשכת, תוך אדישות למצבם של בעלי החיים וגרימת נזק ממשי, ממקמות את המעשים ברף חומרה גבוה שבביצוע עבירות מתחום צער בעלי חיים, ועם זאת בשל היעדר עבר פלילי גזר בית המשפט על הנאשם שלושה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות, שלושה חודשי מאסר על תנאי לתקופה של שלוש שנים, במסגרתן לא יעבור הנאשם על אחת העבירות בהן הורשע, קנס כספי בסך 5,000 ₪ והתחייבות על סך 7,500 ₪ להימנע במשך שלוש שנים מלעבור על אחת העבירות בהן הורשע.

משרד החקלאות החליט להגיש ערעור על קולת העונש שגזר בית משפט השלום בבאר שבע על הנאשם, כך שישקף את חומרת מעשי הנאשם ויעמוד על 8-6 חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות, 10 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים, קנס כספי בסך 10,000 ₪ וכתב התחייבות כפי שנגזר על הנאשם.

הממונה על התביעות במשרד החקלאות, עו"ד אורי סירוטה: "למרות ההבחנה הברורה שעורכת החברה ועורך אף המשפט, בין התעללות בבני אדם לבין התעללות בעלי חיים, הבאה לידי ביטוי גם ברמת הענישה הנוהגת בעבירות מעין אלו, הרי שבעלי חיים, כמו ילדים רכים בשנים, הם חסרי ישע לחלוטין אל מול אטימות הלב של בני אדם המתעללים בהם ומזניחים אותם תוך גרימת סבל בל יתואר, שאין לו צידוק כלשהו והוא אסור על פי חוק. דווקא בשל כך, זקוקים בעלי החיים להגנה מיוחדת של המשפט, על מנת להוקיע ולהכחיד את תופעת ההתעללות בבעלי חיים ולענישה ההולמת את חומרת התופעה והפסול המוחלט שיש בה".

משרד החקלאות קורא לציבור לדווח על מקרים מסוג זה למוקד המשרד בטלפון: כוכבית 9096. המוקד פעיל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

תגובה אחת

  1. משרד חקלאות וטרינר של חיפה הודיעו לאחר שכלב של שכן שלי נשך אותי שהם לא מטפלים בתלונה זאת כי כלב אקיטה יפני לא נמצא ברשימת כלבים תוקפים אלה רק אחרי שהוא תוקף פעמיים הכל נשך אותי בזמן שעמדתי על המדרכה של הבית ודיברתי עם חבר בעל הכלב בלי מחסום עבר עלידי והכלב תקף אותי אז אסור להתעלל בחיות זה ברור אבל מותר לחיות להתעלל באנשים ברישיון משרד הבריאות הווטרינר של חיפה אז אני יורק עליכם בני כלבים בני כלאיים מנובלים
    אריה כהן
    [email protected]

Back to top button