מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ לוי אבקסיס: החקלאות במדינת ישראל הולכת וקורסת

יו"ר גשר, ח"כ אורלי לוי אבקסיס אמרה היום (שני) בוועדת הכספים בדיון על חוק קמיניץ כי "החקלאות במדינת ישראל הולכת וקורסת. זה הופך להיות מקצוע במצוקה. פקידי משרד האוצר מתעסקים בלהעניש את האזרחים החלשים".

חברת הכנסת לוי אבקסיס ציינה כי "מחירי המים שעולים, היבוא המקביל שמדינת ישראל מאפשרת ועכשיו הקנסות הכבדים שמוטלים על החקלאים לאחר אישורו של חוק קמיניץ, כל אלו גורמים לחקלאות הישראלית לקרוס. כתוצאה מהמדיניות הממשלתית נלקחה מהחקלאים האופציה להתפרנס בכבוד. לצערנו הם נאלצים להסב קרקעות שבעבר שימשו לחקלאות להשכרה ובניה, על מנת להשיג מקור הכנסה נוסף."

צילום: דוברות ח"כ אורלי לוי אבקסיס

היא הוסיפה כי "החוק גם הביא לכך שהמנגנון היחיד שהיה בידי הרשויות להגיע להסדר עם התושבים, נלקח מהם. במקום להגיע להסדר ולהבנה, מגיעים פקחים ממשלתיים ומטילים קנסות עצומים, לפעמים גם בסכומים של כחצי מיליון שקל. מה שהמדינה עושה לאותו חקלאי מסכן וקשיש שאומרים לו תשלם לנו חצי מיליון או תהרוס את ביתך- זה לא הוגן ולא מוסרי. אני נגד בניה לא חוקית ואין ספק שצריך להסדיר את הנושא הזה. אבל השאלה היא האם הכלי של הקנסות המנהליים הוא כלי מידתי? כשאנשים נדרשים לשלם חצי מיליון או להתפנות תוך חודש- זה לא מידתי, לא אנושי ולא אפשרי. זו גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדבריה, "פקידי משרד האוצר מתעסקים בלהעניש את האזרחים החלשים. אני בעד אכיפה שתביא לפתרון, אבל אכיפה לבד בלי פתרון מייצרת ומקבעת את אותה הבעיה. תפקידנו הוא לאפשר חיים נורמליים במדינה הזו. יש צורך ליצור מנגנון אחר, חדש שיבטיח מחד שלא יהיו חריגות בניה ומאידך יאפשר חיים נורמטיביים לאותם אנשים."

3 תגובות

  1. אורלי, תעשי בשכל אם תאמצי תפיסת עולם ימנית, אבל אל תצטרפי לביבי השמאלני.

  2. זה לא החקלאות טמבל, זה ההיי טק. זה כבר לא תפוזניישן אלא סטארט אפ ניישן.

Back to top button