כלכלהמבזקים

בשורה לעסקים זעירים וקטנים ב-2020

עוגן תלווה עד 200 אלף ש"ח בריבית קבועה לא צמודה של 5% • ההלוואה תינתן לעסקים המלווים על ידי יועץ עסקי בלבד.

קבוצת עוגן, הנמצאת בשלבי הקמה של הבנק החברתי הראשון בישראל, ואשר קיבלה ערב ראש השנה רישיון אשראי מורחב מרשות שוק ההון , מרחיבה את שירותיה לעסקים ומשיקה הלוואות לעסקים זעירים וקטנים עד 200 אלף ש"ח בריבית קבועה לא צמודה של 5% כנגד העמדת ערב אחד וללא פקדון או בטוחות פיננסיות.

ההלוואות, שיוענקו החל מ-1 בינואר מיועדות לעסקים שמחזור המכירות השנתי שלהם עד 3 מיליון ש"ח או לעסקים בהקמה. לפי מדיניות הקבוצה ההלוואות ניתנות לפי תכנית עסקית שהוכנה על ידי יועץ עסקי אשר מלווה את העסק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המטרה החברתית של ההלוואות לעסקים של עוגן היא להנגיש אשראי במחיר נמוך יחסית לעסקים שהבררה היחידה שלהם היא קבלת הלוואות חוץ-בנקאיות בריביות גבוהות המסכנות את ההצלחה הפיננסית של העסק. עוגן, שהינה גוף ללא מטרות רווח, שואפת להגדיל את האשראי הזמין לעסקים הזעירים והקטנים בתנאים הוגנים על מנת שיוכלו לשגשג, לצמוח ובמיוחד להציע הזדמנויות תעסוקה חדשות. מהלך זה הוא חלק ממימוש חזון הקבוצה להביא יותר הוגנות ושיוויון הזדמנויות למשק הישראלי.

על פי נתוני משרד הכלכלה ועוגן, כ-90% מהעסקים הנפתחים בישראל לא שורדים את שנות הפעילות הראשונות ומידי שנה נסגרים למעלה מ-40 אלף עסקים בישראל. עוגן מעריכה שסיבה עיקרית לתמונת מצב עגומה זו היא היעדר ידע וניסיון מספיקים בניהול עסק בקרב היזמים. כיוון שכך, עוגן נותנת הלוואות רק לעסקים המלווים על ידי יועצים עסקיים ומדיניות זו מביאה להישגים מרשימים. בסקר שערכה עוגן באמצעות מכון 'CI מידע שיווקי', בקרב מדגם של 200 עסקים קטנים שקיבלו מעוגן הלוואות בחמש השנים האחרונות, התברר ש-90% עדיין קיימים ואילו כ-73% מאלה שלוו מעוגן כסף דיווחו על שיפור במצבם הכלכלי מאז לקיחת ההלוואה.

ההלוואות החדשות של עוגן לעסקים ממומנות באמצעות השקעות אימפקט של משקיעים חברתיים בארץ ובעולם. את ההלוואות נותנת "עוגן – הקרן להלוואות חברתיות", שכאמור נמצאת בתהליך מול בנק ישראל להפוך לבנק החברתי הראשון, ללא כוונת רווח.

שגיא בלשה, מנכ"ל עוגן אומר כי "עוגן מסייעת מידי שנה לאלפי עסקים, משקי בית ועמותות על מנת להוביל אותם להצלחה. אנחנו ממשיכים לפעול להכנסת 'משחק הוגן' לשוק הפיננסי בישראל על ידי מתן אשראי וייעוץ פיננסי שמוביל לצמיחה ולא קריסה כלכלית. פתרון האשראי שאנו מציעים יהווה תשובה לעסקים שלא הייתה להם גישה לאשראי הוגן עד כה, ואני מאמין שתביא ליותר עסקים לשגשג".

מנכ"ל עוגן מר שגיא בלישה (מימין), ויו"ר דירקטוריון עוגן, עו"ד אופיר עוזרי
צילום: דנה תמרי

קצת על קבוצת עוגן…

עוגן, נוסדה לפני 30 שנה כקרן להלוואות ללא ריבית. בשלוש השנים האחרונות התרחבה עוגן והיא נמצאת בתהליך הקמה של הבנק החברתי הראשון בישראל שיהיה ללא מטרות רווח. מטרת קבוצת עוגן היא הנגשת אשראי, הבאת רמה חדשה של הוגנות ושוויון הזדמנויות למגזר הפיננסים בישראל ועידוד ניעות חברתית חיובית. קרן-שמש היא הארגון החמישי בקבוצת עוגן שכוללת את:

"עוגן – קרן להלוואות ללא ריבית" עמותה אשר עד 2018 נקראה “האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית” – IFLA, היא הארגון היהודי הגדול בעולם להלוואות ללא ריבית. בקרן כ- 200 מיליון ₪, אשר גויסו מאלפי תורמים ברחבי העולם. להלוואות שניתנו יש דיפולט בשיעור של 0.7% בלבד והכספים מוענקים שוב ושוב ללווים חדשים. כך, מאז היווסדה ב- 1990, סייעה הקרן ליותר מ 62,000 משקי בית בעלי הכנסה נמוכה ולעסקים זעירים וקטנים, במתן הלוואות ללא ריבית בהיקף של כ 1.3 מיליארד ₪.

"עוגן – קרן להלוואות חברתיות" חברה לתועלת הציבור (חל"צ) שמקור המימון שלה הוא משקיעי אימפקט בישראל וברחבי העולם. בשלב הראשון היא מציעה אשראי זמין בריבית נמוכה לעסקים קטנים, למשפחות שזקוקות להשלמת הון עצמי לרכישת דירה ראשונה וכן הלוואות גישור לעמותות אשר מספקות שירותים לממשלה. בהמשך, לאחר קבלת רשיון מבנק ישראל, היא תהפוך לבנק חברתי, הבנק הראשון בישראל שהוא ללא כוונת רווח.

"עוגן לבית" תכנית ייעוץ וליווי מקצועי ללא עלות, במימון תורמים, שמסייעת למשפחות בפריפריה החברתית והכלכלית לרכוש דירה ראשונה גם במצבים מאתגרים.

"קרן-שמש" חברה לתועלת הציבור (חל"צ) אשר מפעילה מערך מנטורים שמונה קרוב ל 600 אנשי ונשות עסקים ומנהלים בכירים ומנוסים במשק הישראלי, אשר פועלים בהתנדבות ומסייעים למאות יזמים צעירים בכל שנה להקים ולנהל עסק רווחי משלהם.

Crowd IL פלטפורמת (P2P עמית לעמית) ללא כוונת רווח של מימון המונים, אשר תספק מקום מפגש מקוון שיאפשר למשקיעים חברתיים צעירים מכל רחבי העולם להעניק מיקרו-הלוואות ללא ריבית ליזמים שנמצאים בפריפריה הגיאוגרפית והסוציו-אקונומית של מדינת ישראל. Crowd IL הוקמה כחל"צ בשיתוף הסוכנות היהודית ותתחיל לפעול ב 2020.

Back to top button