בריאותמבזקים

אלכוהול מזויף ותרופות ששווקו בניגוד לחוק נתפסו במבצע אכיפה בת"א

לקראת שנת 2020 התקיימה פעילות משותפת של האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות בשיתוף השיטור העירוני בתל אביב ומשרד הכלכלה.

מטרת הפעילות לצמצם שיווק של אלכוהול מזויף בנקודות שיווק ברחבי העיר תל אביב, ובכך למנוע פגיעה בבריאות הציבור לרבות מקרי עיוורון ומקרי מוות. במהלך הפעילות נערכו ביקורות במרכולים ונתפסו עשרות בקבוקים של אלכוהול מזויף, אשר עלולים להכיל רמות גבוהות מהתקן המותר של הרעל מתנול.

מתנול הינו חומר רעיל במיוחד למערכת העצבים, הרעלת מתנול כוללת בחילות, הקאות ואיבוד הכרה כאב ראש חריג  ואף עשויה לגרום לעיוורון ואף למוות. מתחילת שנת 2018 דווחו 15 מקרי מוות ו- 4 מקרי עיוורון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חשוב להדגיש כי במידה ולאחר שתייה של אלכוהול מורגש כאב ראש חריג או טשטוש בראיה יש לסור בדחיפות לבית החולים ולהיבדק.

כמו כן נתפסו מאות תרופות מסוגים שונים המשמשים לשיכוך כאבים, טיפות עיניים, טיפות אוזניים, וכדורים המשמשים לטיפול בעצירויות. התכשירים שנתפסו מאושרים לשימוש ושיווק רק בבתי מרקחת או במקומות שאושרו ע"י משרד הבריאות.

ממשרד הבריאות נמסר כי "כל התכשירים נמכרו בניגוד לחוק רישוי עסקים ובניגוד לפקודת הרוקחות ומהווים הפרה בוטה של תנאי לרישיון העסק מסוג זה ומסכנת את בריאות הציבור. הפעילות היא חלק ממערך פעילות רחב של משרד הבריאות למניעת שיווק אלכוהול מזויף ותרופות שמשווקות בניגוד לחוק בישראל. כנגד מפרי החוק ינקטו הליכים משמעתיים ופלילים באמצעים העומדים לרשותנו."

במידה וקיים חשד לשווק או תופעות הלוואי משימוש בתרופות לא מאושרות, או משתייה של משקה משכר אלכוהולי ניתן לדווח לאגף לאכיפה ופיקוח בדוא"ל [email protected]

צילום: דוברות משרד הבריאות
צילום: דוברות משרד הבריאות
צילום: דוברות משרד הבריאות

Back to top button