מבזקיםפוליטי / מדיני

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש ליו"ר הכנסת בקשה למתן חסינות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (רביעי) בהצהרה לתקשורת כי החליט להגיש חסינות מהעמדת לדין בגין החשדות המיוחסים לו בכתב האישום – שוחד, מרמה והפרת אמונים.

בדברים שנשא הערב אמר ראש הממשלה נתניהו: "תחילה אני מבקש להבהיר משהו, רבים מכם חושבים, כי ככה אמרו לכם, שהחסינות לנבחרי ציבור ניתנת לתמיד, שהיא מאפשרת לא לעמוד לדין אף עם. טוב, זה פשוט לא נכון. על פי החוק החסינות היא תמיד זמנית. היא מתבטלת עם סיום כהונת הכנסת שהעניקה אותה. אני אתן לכם דוגמא, אם הכנסת מכהנת רק שלושה חודשים, כמו שקרה עכשיו, החסינות מתבטלת אחרי שלושה חודשים. על פי החוק אין שום אפשרות לאף אחד להימנע מהעמדה לדין, ולכן כשנשאלתי בערוץ 12 "האם תנסה לקדם חוק או מהלך כלשהו שימנע את העמדתך לדין ואני השבתי "מה פתאום, התשובה היא לא"", דייקתי בדברי אז ואינני חוזר בי גם עכשיו. גם הערב אני חוזר ואומר: מה פתאום? לא קידמתי שום חוק ולא שיניתי שום חוק. בכוונתי להתייצב בבית המשפט כדי לרסק את כל העלילות המופרכות נגדי."

בהמשך אמר ראש הממשלה כי "חוק החסינות נועד להגן על נבחרי ציבור מתפירת תיקים, מהגשת כתבי אישום פוליטיים שמטרתם לפגוע ברצון העם. החוק נועד להבטיח שנבחרי העם יוכלו לשרת את העם לפי רצון העם. אמרתי רצון העם ולא רצון הפקידים. ואמר זאת במדויק הנשיא ריבלין, המחוקקים נתנו חסינות גורפת כדי להגן על שליחי הציבור, הוא מוסיף ואומר, אני מצטט: "אם הפרקליטות והחוקרים יחליטו לצורך פוליטי לנטרל חבר כנסת הם יפתחו נגדו בחקירה, והיו דברים מעולם בישראל. אנשים הועמדו לחקירה פלילית והוגשו נגדם כתבי אישום כשיש חשש כבד שהרשויות עשו זאת מתוך כוונה למנוע מהם לשמש בתפקיד שרים," סוף ציטוט. לצערי זה מה שקורה במקרה שלי. תפירת תיקים, אכיפה בררנית, סחיטה באיומים של עדי מדינה, הדחת עדים, מבול של הדלפות פליליות ומגמתיות ושטיפת מוח ערב ערב כדי להסית נגדי ולעשות משפט שדה בעצם על ידי הטיית דעת הציבור."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"וממש מגעיל" הוסיף נתניהו, "האשמה חדשה שלא הייתה קיימת בתולדות האנושות, אני מואשם בקבלת סיקור חיובי. אתם שומעים? אני? אל תצחק שם, אבל זה מצחיק. זה לא מצחיק, זה עצוב. אני בנימין נתניהו מואשם בקבלת סיקור חיובי. באופן מדהים, חלק גדול מהעבירות הללו שבוצעו במקרה שלי, גם במקרים אחרים, חלק גדול מזה מוחזק במחשכים רחוק מעיני הציבור תחת צווי איסור פרסום ותחת החלטות היועמ"ש, אבל מעניין שהדלפות מגמתיות ופליליות כאלה זוכות לזרקורים של אור. צריך להסיר את צווי איסור הפרסום בכל החקירות שנוגעות בכל מי שחקר והכין את כתבי האישום נגדי, כדי שאור השמש יחטא, כדי שהציבור ידע את כל האמת ואת כל המניעים הנסתרים שעומדים מאחורי תפירת התיקים נגדי."

"אני ביקשתי שימוע גלוי לחלוטין" ציין נתניהו והוסיף, "אין לי מה להסתיר, אני לא חושב שמישהו צריך להתנגד שהדברים הללו יהיו גויים גם כן, כי הציבור רוצה לדעת את האמת. עכשיו ובנוסף לכל העבירות הללו בא עכשיו ניסיון לגרום למערכת המשפט לפסול את ההתמודדות שלי לראשות הממשלה. את הניסיון הזה צריך לדחות על הסף כי בדמוקרטיה רק העם מחליט מי מנהיג את העם. טוב, מכל הסיבות הללו כדי להמשיך ולהוביל את ישראל להישגים אדירים בכוונתי לפנות ליו"ר הכנסת בהתאם לסעיף 4ג' לחוק כדי לממש את זכותי, חובתי ושליחותי להמשיך לשרת אתכם למען עתיד ישראל".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button