בריאותמבזקים

התמוטט ומת מוות קליני לפני 20 שנה: "נחרט בזיכרוני ובליבי לנצח"

נחרטו בליבו : בזכות החלטה של חובשת במוקד 101 של מד"א שהרגישה את סכנת החיים שבה מצוי אילן מלצר, ניצלו חייו במסיבת הסילבסטר שקיים בביתו לפני 20 שנה בדיוק • מאז, מתייצב אילן מדי סילבסטר במוקד מד"א, על מנת להודות לעובדים והמתנדבים בארגון ההצלה הלאומי.

כמידי שנה, צוותי מד"א ברחבי הארץ נערכו בכוננות גבוהה במיוחד לליל הסילבסטר והיו ערוכים לטיפולים באירועים רבים – החל מלידות וכלה באירועי אלימות, צריכת אלכוהול מופרזת ומצבי חירום רפואיים נוספים. בין מתן הנחיות רפואיות מצילות חיים לאזרחים בקו הטלפון לניתוב האמבולנסים והניידות לטיפול נמרץ לזירות האירוע, הגיע אילן מלצר לומר תודה, כמדי שנה בערב הסילבסטר.

צילום: דוברות מד"א

מלצר, בן 66 מתל אביב, נהג לערוך מידי שנה מסיבות בליל פתיחת השנה האזרחית בביתו שברמת אביב, אליהן היו מגיעים עשרות אנשים במטרה לחגוג את פתיחת השנה. עם כניסתה של שנת 2000, חש אילן ברע במהלך המסיבה. למרות התנגדותו הנחרצת, הזמינה אשתו אמבולנס של מד"א לביתם, בעוד שאילן הלך לנוח בחדרו. מספר דקות לאחר השיחה למוקד, חש אילן בהקלה בכאבים והזוג התקשר למוקד לבטל את האמבולנס. למרות זאת, החובשת במוקד איילה מסיקה, שבמקצועיותה הבינה כי ההקלה היא רגעית ומדובר במצב של סכנת חיים, קיבלה החלטה – החלטה שהצילה את חייו של אילן. היא המליצה שלא לבטל את האמבולנס ועדכנה את אשתו של אילן שהצוות ממשיך בדרכו אליהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עם הגעת צוות מד"א למקום, הידרדר מצבו של אילן, אשר התמוטט ומת מוות קליני. הצוות נאבק על חייו וביצע באילן פעולות החייאה ממושכות שכללו מתן תרופות, עיסויי חזה, הנשמות ומתן מספר מכות חשמל. כאשר מצבו התייצב, פינה אותו הצוות במהירות ליחידת הלב בבית החולים, שם שיבחו הרופאים את עבודת הצוות הרפואי של מד"א.

לאחר תקופה, השתקם אילן ושב לחייו, ומאז ועד היום, 20 שנה מאז המקרה, הוא מגיע מידי שנה בערב הסילבסטר לתחנת מד"א, מחלק ממתקים לעובדים ולמתנדבים, ומספר את סיפורו שהפך ל"מור"ק" ידוע בקרב החובשים והפראמדיקים במוקד וקציני המשמרת.

צילום: דוברות מד"א

"ערב הסילבסטר של שנת 2000 נחרט בזיכרוני ובליבי לנצח", סיפר אילן מלצר, "אני זוכר את צוות מד"א אצלי בחדר השינה, את הטיפול הראשוני שהעניקו לי, את ההתעוררות בבית החולים ואת הדאגה האינסופית גם בימים שאחרי המקרה. אני יודע ששיקול הדעת, המקצועיות והאכפתיות שקיבלנו במוקד 101 של מד"א הצילו לי את החיים. לכן, מאז החלטתי לעשות משהו קטן למען אלו שהצילו לי את החיים – להגיע למוקד ולחלק ממתקים וכיבוד לכל אלו שעושים את עבודתם החשובה בליל הסילבסטר ומצילים חיים, כפי שהצילו את חיי שלי".

Back to top button