צרכנות

השקיעו מבט מלא בכל הנוגע להליך של הרמת עפעפיים

ניתוח קוסמטי נוסף נוגע לחלק העליון של הפנים – ניתוח להרמת עפעפיים. גם בניתוח זה חשוב להכיר, כמו בניתוחים קוסמטיים אחרים, אודות היבטים הנוגעים להרמת העפעפיים.

מתי נעשה ניתוח להרמת עפעפיים?

עם התבגרותנו מצטברים להם עודפי שומן על העפעפיים עצמם ומתחתם, כשבמקביל נחלשים השרירים המפעילים חלק זה בפנים. גם העור הנמצא על העפעפיים הולך ומזדקן ומאבד אט אט מגמישותו. תוצאת כל תהליכים אלו מביאים לכך שהעפעפיים מתרופפים ונשמטים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מעבר לכך עפעפיים שמוטים גורמים למראה מבוגר, יש מקרים והם אף מצמצמים את שדה הראייה. בביצוע הניתוח להרמת עפעפיים מוסרים רקמות עור ושומן עודפות המאפשרות שיפור של שדה הראייה והענקת מראה צעיר וחיוני יותר של הפנים.

אלו הפונים לבחון האם יש וכדאי בביצוע של ניתוח להרמת עפעפיים, עושים זאת לרוב למול תופעה של עפעפיים עליונים נפוחים המדמים מראה של שקים קטנים, היווצרות עור באזור העפעף העליון שחוסם את שדה הראייה, עפעפיים תחתונים נפולים הנצורים מעודפי עור וגורמים לחשיפת לובן העין שמתחת לקשתית והיווצרות מראה של שקיות כבדות מתחת לעיניים.

אלו הבוחרים לעשות את הניתוח מטעמים אסתטיים בלבד ולא בכדי לשפר את יכול שדה ראייתם, משלבים ניתוח זה יחד עם סדרת ניתוחים נוספים דוגמת הרמת גבות, מתיחת פנים וסדרת טיפולי פילינג.

מהן ההכנות שיש לבצע בטרם ניתוח הרמת עפעפיים?

על המנתח לקבל מידע רחב ומקיף על כלל המחלות המשמעותיות של המנותח לאורך חייו, כשבין היתר מדובר על מחלות לב, מחלות בכלי הדם, בלוטת התריס, סכרת, בעיות בעיניים כגון גלאוקומה, תופעות של עיניים יבשות ורגישויות אלרגיות באזור העיניים.

על המנתח להכיר גם בצורה מפורטת אודות התרופות הקבועות שהמנותח צורך, כולל בתוכן תרופות אותן צורך ללא מרשם של רופא ואף מיני תוספי מזון שיש בהם לגרום לדימום יתר. בבדיקה זו יוכל המנתח להגדיר אילו תרופות יוכל המנותח לצרוך ומאילו להימנע ולמשך כמה זמן. הימנעות נוספת כוללת איסור להיחשף לשמש כשבוע לפני הניתוח ושלושה חודשים אחריו.

על המנותח גם לעבור מספר בדיקות גופניות, בין אם בדיקת ראייה מקיפה, בדיקת הבוחנת את היכולת בייצור דמעות, בדיקת תנועתיות העיניים, בדיקת עד כמה העפעפיים והגבות התרופפו וצנחו. מעבר לבדיקות אלו, המבוצעות על ידי המנתח, יש להגיע בהמשך ההליך עם חוות דעת מסודרת של רופא עיניים.

פעולות נוספות של המנתח היא בביצוע סדרת צילומים של העפעפיים ממספר זוויות. צילומים אלו מהווים את הבסיס לתכנון מהלכי הניתוח וכך ביכולת לאמוד את ההשפעות החיוביות שהיו לניתוח זה לאורך זמן.

מה קורה בניתוח עצמו?

בניתוח להרמת עפעפיים המשלב הן את העפעף העליון והתחתון, מתחיל המנתח לעבוד על העפעף העליון. החתך בעפעף העליון נעשה לאורך הקפל הטבעי של העפעף ולאחריו מוסר העור העודף כמו גם חלק קטן מרקמת השריר והשומן שנמצאת מתחת לעור. סגירת החתך נעשית על ידי תפירה עדינה שלא משאירה צלקת. יש פעמים וסגירת החתך נעשית על ידי אגד או דבק כירורגי מיוחד לעור. בעפעף התחתון החתך נעשה מתחת לקו הריסים באזור הקמט הטבעי של העין. לאחר החתך המנתח מסיר את רקמת שומן עודפת, שרירים ועור.

Back to top button