איראןמבזקים

היורש: איסמעיל קאאני סגנו של קאסם סולימאני מונה למפקד כוח קודס

המנהיג הרוחני העליון של איראן, עלי חמינאי הודיע היום (שישי) לאחר חיסולו של קאסם סולימאני על ידי ארצות הברית הלילה בבגדאד, כי החליט למנות את סגנו איסמעיל קאאני לתפקיד מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה.

חמינאי אמר בהצהרה שפרסמה התקשורת הממשלתית כי "מטרות כוח קודס יישארו כפי שהיו בזמן הנהגתו של סולימאני". הוא קרא לכוחות לשתף פעולה עם קאאני והכריז על 3 ימי אבל, "חיסולו של סולימאני היא קשה ומרה אך המאבק יימשך עד להשגת הניצחון ושחייהם של הפושעים יהפכו למרירים יותר", כלשונו.

חמינאי נשבע לנקום את מותו של סולימאני ואמר כי "מותו של סולימאני רק יגביר כעת את המניע של ההתנגדות נגד ארצות הברית וישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קאאני היה סגן מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים ופיקח על כוחות המשמר והמיליציות שלהם בסוריה ובעיראק. על פי סוכנות הידיעות האיראנית פארס, חמינאי פרסם הצהרה על מיניו של קאאני לאחר מותו של סולימאני ובה הדגיש כי "קאאני נחשב לאחד המנהיגים הבולטים של משמרות המהפכה במלחמת איראן-עירק בשנות השמונים, יחד עם סולימאני. התוכניות שאומצו בתקופת שלטונו של סולימאני יימשכו" אמר.

קאסם סולימאני ואיסמעיל קאאני

בנוסף לתפקידו בכוח קודס, היה קאאני גם סגן צוות המודיעין של משמרות המהפכה.

במהלך ביקורו המפתיע של נשיא המשטר הסורי, בשאר אל-אסד, בטהראן בשנה שעברה, שתואם על ידי סולימאני ונעדר ממנה שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף, קאאני הצהיר אז כי "הביקור התקיים בסתר ובתיאום עם סולימאני, ומי שהיה צריך לדעת זאת באופן בלעדי ידע על כך."

קאאני בן ה-63 הצטרף למשמרות המהפכה בשנת 1982 וידוע בעמדותיו הנוקשות כלפי ישראל. נוכחותו בסוריה ובעיראק מורגשת בשטח, אך בניגוד לסולימאני, הוא אינו מעורב בפוליטיקה הפנימית האיראנית.

יורשו של סולימאני, איסמעיל קאאני

התקיפה האמריקנית לחיסולו של סולימאני ואל-מוהנדס

הבוקר הודיעו באופן רשמי במשמרות המהפכה האיראניים על מותו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני בהפצצה אמריקאית שכוונה על השיירה שלו בשדה התעופה הבינלאומי בבגדאד .

אחמד אל-אסדי, דובר המיליציה השיעית הפרו-איראנית "אל-חשד א-שעבי" אישר אף הוא את מותו של קאסם סולימאני ואבו מהדי אל-מוהנדס, זאת לאחר הדיווח בטלוויזיה הממלכתית העיראקית על כך שגופותיהם של השניים הועברו לבית החולים מוטנהאנה בבגדאד.

על פי דיווחים בתקשורת העיראקית התקיפה על השיירה של סולימאני בוצעה בסמוך לאזור המטענים בשדה התעופה בבגדאד, רגעים לאחר שסולימאני יצא מהמטוס שהביא אותו מלבנון. בדיווחים אף נמסר כי גופתו של סולימאני נקרעה לגזרים וחלקים רבים התפזרו על הכביש.

אל-אסדי, דובר המיליציה השיעית האשים את ארה"ב וישראל כי הם האחראים לחיסולם של קאסם סולימאני ואבו מהדי אל-מוהנדס.

קאסם סולימאני ואבו מהדי אל-מוהנדס

תגובה אחת

  1. מנהיגי איראן , חבל לכם לבזבז את החיים שלכם , בעימותים ; ההיסטוריה מוכיחה מה היה בגורלו של המן ; לא היה מקרה אחד בהיסטוריה , שעם או מדינה , או בן אדם שהיו מושלמים .
    מה שכן האנושות הנבונה , לומדת מטעויות , ומכירה בזכותם של כל העמים , להתפתח בתנאי שלום , לטובת עתיד בלי עימותים ומלחמות , הניחו לנשק , אף מדינה לא מאיימת עליכם , אים תקרינו רצון לחיות בשלום , כפי שמתרחש במדינות אירופה וגם אחרות , שהיה להם ניסיון מר מאוד במלחמות שמלחמות העולם השנייה וגם הראשונה , הצמיחו רק הרג והרס , ועכשיו הן יותר בונות את עתידן , בלי להתנגש ביניהן .

Back to top button