חדשות חוץמבזקים

ארה"ב שלחה אלפי חיילים למזה"ת, "מוכנים להתמודד מול כל איום"

גורמים רשמיים בארה"ב אמרו היום (שישי) כי הפנטגון הסכים לשלוח 3,000 חיילים אמריקנים למזרח התיכון. סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה גורמים רשמיים שאומרים כי שליחת החיילים באה כאמצעי זהירות לנוכח האיום ההולך וגובר, לאחר שארצות הברית חיסלה את מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, הגנרל קאסם סולימאני וסגן מפקד המיליציה השיעית הפרו-איראנית "אל-חשד א-שעבי", ג'מאל ג'עפר הידוע בכינוי "אבו מהדי אל-מוהנדס".

בנוסף, רויטרס דיווחה כי שר ההגנה האמריקני מארק אסבר ביטל את חופשתו האישית שתוכננה בהמשך חודש ינואר בעקבות החיסול של סולימאני.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במחלקה לביטחון המולדת של ארצות הברית מסרו היום בהצהרה לתקשורת כי אין איום קונקרטי מידי על ארצות הברית אך עם זאת ארצות הברית מוכנה וערוכה לכל התפתחות.

"כרגע אין איומים ספציפיים ומשמעותיים שמכוונים כנגד ארצות הברית לאחר חיסולו של המפקד האיראני הבכיר", אמר צ'אד וולף, מזכיר המחלקה לביטחון המולדת של המדינה והוסיף,"אנו מוכנים להתמודד מול כל איום עלינו וממשיכים לעקוב אחר המצב".

צ'אד וולף. צילום: United States Department of Homeland Security

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף איחל הצלחה לאיסמעיל קאאני, יורשו של קאסם סולימאני ואמר כי הוא ומשרד החוץ האיראני ימשיכו לשתף פעולה עם כוח קודס ומפקדו החדש, בדיוק כמו בעבר.

כלי תקשורת איראניים פרסמו לפני זמן קצר תמונה ממקום קבורתו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, בבית הקברות במחוז כרמאן שבדרום מזרח המדינה.

תגובה אחת

  1. Why post an image of a fellow in charge of U.S border? The issue at hand is a military affair with Iran, not a border issue with Mexico?

Back to top button