חדשות חוץמבזקים

טראמפ: איננו מעוניינים במלחמה עם איראן או בשינוי המשטר בטהראן

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר היום (שישי) כי אמריקה אינה מעוניינת במלחמה או בשינוי המשטר בטהראן. אך ארצות הברית מוכנה לעשות כל שתידרש אם איראן תאיים על חיי האזרחים האמריקנים, את הדברים אמר טראמפ בנאום הטלוויזיה הראשון שלו מאז שארה"ב חיסלה את הגנרל האיראני הבכיר קאסם סולימאני.

"אתמול נקטנו בפעולה בכדי למנוע מלחמה ולא בכדי לפתוח במלחמה" אמר טראמפ והוסיף, "סולימאני הפך את מותם של אנשים חפים מפשע לתשוקה החולנית שלו. הוא הוביל יחידת כוחות מיוחדים של משמרות המהפכה האיראנית, והיה דמות מפתח בפוליטיקה האיראנית ובכלל במזרח התיכון. הוא ועוזרו נהרגו בתקיפה האווירית של ארה”ב בשדה תעופה בבגדאד."

מותו של סולימאני החריף את המתיחות שהייתה גבוהה ממילא בין איראן לארצות הברית שעלולה להוביל לפעולת תגמול מצד איראן וכוחות הפרוקסי שלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות החיסול הלילה של הבכיר האיראני, פרסם משרד ההגנה האמריקני הצהרה לפיה התקיפה נועדה ”להרתיע את תוכניות ההתקפה האיראניות העתידיות” וכי צבא ארה”ב ימשיך "לנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי להגן על אנשיו ועל האינטרסים שלו באשר הם מסביב לעולם."

מוקדם יותר התייחס מייק פומפאו, מזכיר המדינה של ארצות הברית לחיסולו של קאסם סולימאני ואמר כי "הסיכון באי נקיטת פעולה היה עצום. אנחנו לא מוכנים במלחמה עם איראן, אך לא נעמוד בצד כשחיי אמריקנים רבים בסכנה. אנחנו בטוחים שהסיכול של סולימאני היה צעד נכון מבחינה אסטרטגית ומדובר בהחלטה שהתבססה על מידע מודיעיני. הייתה לנו הזדמנות אתמול לבצע זאת וניצלנו אותה". פומפאו הדגיש כי "הנשיא טראמפ היה אחראי לכל הפעולות".

צילום: AFP

Back to top button