העולם הערביחדשות חוץמבזקים

רקטות נורו לעבר מטרות אמריקניות בעיראק, איומים באיראן לנקמה

‏כלי תקשורת בעיראק מדווחים הערב (שבת) כי לפחות 3 קטיושות נורו לעבר בסיס של חיל האוויר האמריקני סמוך לעיר בלאד, צפונית לבגדאד. רקטה נוספת נורתה סמוך למתחם השגרירות האמריקאית ב"אזור הירוק". על פי הדיווחים חמישה בני אדם נפצעו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתוך כך, הבוקר החל מסע הלווייה של מפקד "כוח קודס" במשמרות המהפכה, קסאם סולימאני שחוסל על ידי ארצות הברית מבגדאד לכרבלאא' ונג'ף, הערים השיעיות הקדושות בדרום עיראק, משם לעיר משהאד באיראן ובסוף לעיר הולדתו, כרמאן. במהלך הלווייה אלפי עיראקים צעק "מוות לאמריקה".

במכתב צוואה שמצאה משפחתו של סולימאני כתב כי הוא מעוניין להיקבר בבית הקברות בכרמאן בחלקה לצד שאר חבריו "הקדושים", ושיהיה כתוב על המצבה, "החייל קאסם סולימאני", ללא תארים מיוחדים.

מכתב הצוואה שהשאיר קאסם סולימאני

ברשתות החברתיות ובכלי תקשורת באיראן נשמעו במהלך היממה האחרונה איומים רבים לנקום את חיסולו של קאסם סולימאני. מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי אמר כי "התגובה על חיסולו של קאסם סולימאני תהיה נקמה אסטרטגית שתסיים את נכוחותה של ארצות הברית באזור. הנקמה תתפרס על שטח גאוגרפי נרחב ויהיו לה השלכות גורליות".

מפקד משמרות המהפכה של איראן, הגנרל חוסיין סלאמי

הגנרל גולאם עלי אבו חמזה, מפקד המחוז הדרומי במשמרות המהפכה איים לבצע פיגוע בספינות במפרץ בתגובה להתנקשות בסולימאני. דבריו הובאו בסוכנות הידיעות האיראנית תסנים.

הנשיא חסן רוחאני ערך ביקור תנחומים בביתו של קאסם סולימאני והבטיח לביתו כי איראן תנקום את מותו.

בנוסף, איראן פנתה במכתב למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש והודיעה לו בתגובה לחיסולו של סולימאני: "אנו שומרים על זכותנו להגן על עצמנו, תחת החוק הבינלאומי, בכל האמצעים הנדרשים לכך".

במסגד ג'מכראן באזור העיר קום באיראן הונף הבוקר הדגל האדום שמסמל את החובה לנקום. הדגל לא יוסר עד שתבוא הנקמה על חיסול סולימאני.

בנו של קאסם סולימאני ממרר בבכי עם היוודע על חיסול אביו
בנו של קאסם סולימאני ממרר בבכי עם היוודע על חיסול אביו
עלי חמינאי בביקור תנחומים בביתו של קאסם סולימאני

Back to top button