העולם הערבילבנוןמבזקים

נסראללה: אמרתי לסולימאני שארה"ב מתכננת לפגוע בו, הוא צחק

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה נושא בשעה זו (ראשון) נאום ברשת הטלוויזיה אל-מנאר שנמשך כבר למעלה משעה, לראשונה מאז חיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני.

נסראללה אמר כי "טראמפ והממשל האמריקני מעוניינים לעבור לשלב חדש. לא מדובר בהתנקשות חד פעמית אלא בהתחלה של עידן חדש באזור. האמריקנים דנו בשינוי המשוואות ובשבירת ציר ההתנגדות והשבת היוקרה של וושינגטון."

נסראללה חשף בנאומו כי הזהיר את קאסם סולימאני מפני חיסול ואמר כי ארצות הברית יודעת שאין לו תחליף ולכן ייתכן שתרצה לפגוע בו, "אמרתי לסולימאני לפני כמה שבועות שארה"ב מתמקדת בו ועל כך שאין לו אלטרנטיבה כגנרל והוא צחק על האפשרות שיתנקשו בו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נסראללה ציין כי "בכל מקום באזור שאליו הביטו אמריקה וישראל הם מצאו אדם אחד העומד מולם. בכל מקום. בסוריה, בעיראק, בתימן, באפגניסטן ובכל ציר של ההתנגדות. הם מצאו אותו – את קאסם סולימאני. ישראל החשיבה אותו לאדם המסוכן ביותר לקיומה ולא העזה להרוג אותו. לכן נעזרה באמריקה כדי לחסל אותו. הנקודה המרכזית של המדינות בהן פעלו כוחות פלגי ההתנגדות היו בהובלתו של קאסם סולימאני ולכן התקבלה ההחלטה להרוג אותו באופן פומבי, זאת בכדי להשיג מטרה פוליטית, פסיכולוגית וצבאית. הם מקווים שהקשר בין כוחות ההתנגדות בעיראק ובכלל ציר ההתנגדות החזק לאיראן ישבר. האמריקנים מקווים שאיראן תחשוש ותיסוג. הם לא מבינים שהעימות בגלל הפשע הגדול שביצעו רק החל".

נסרללה הוסיף כי "טראמפ מקווה שבאמצעות הפחדה הוא יכניע את איראן כדי שתבוא עמו למשא ומתן ולא תגיב על הפשע שביצע, אבל התגובה באיראן כבר החלה עם ההצהרה הברורה של חמינאי ושאר הצהרות שנשמעו על ידי רבים בעם האיראני. פומפיאו הימר שהעם האיראני יתמודד עם מות הקדושים אבל אני אומר לו, שיצפה מחר בטלוויזיה ויקבל את המסר של העם האיראני מכארמן (הלוויה מחר בעיר הולדתו של קאסם סולימאני) כפי שקיבל אותה היום ממשהאד. איראן הודיעה כבר כי תנקום את מותו וזו כעת המטרה הראשונה של האיראנים."

Back to top button