מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן: אם לא תהיה ברירה נלך לעימות עם יו"ר הכנסת

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן השתתף היום (שני) בוועידה השנתית של ידיעות אחרונות והתייחס לעניין בקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"הקשבתי לרה"מ, במשך שנה הוא הכחיש שיבקש חסינות" אמר ליברמן והוסיף, "אני נמצא כמה שנים טובות בכנסת – אני זוכר איך רה"מ תקף את אהוד אולמרט, כשהוגש נגדו כתב אישום. הוא הסביר שלראש ממשלה ששקוע בחקירות אין סמכות ציבורית ומוסרית לכהן כרה"מ ובטח שההחלטות שהוא מקבל מושפעות ממצבו האישי. גם כשזה הגיע אליי בזמנו, כשהוגש כתב אישום נגדי, באותו יום קמתי ואמרתי אני מוותר על החסינות."

"אנחנו תומכים בהקמת ועדת הכנסת, אגב בהקמת כל הועדות ולא רק בהקמת ועדת הכנסת" ציין ליברמן והוסיף כי "המדינה מתנהלת בלי פיקוח פרלמנטרי כבר יותר משנה. מ-1 בינואר אין תקציב."לדבריו, "היה רק עכשיו אסון בתל אביב וועדת הפנים לא מתפקדת. במצב תקין היו כבר חייבים לכנס את ועדת הפנים, עם כל הגורמים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנחנו פעלנו באופן ממלכתי מלכתחילה" הדגיש ליברמן והמשיך, "מנענו כל ניסיון להחליף את יו"ר הכנסת בתקופת ביניים מתוך שיקול ממלכתי ואחריות פרלמנטרית. הציעו לנו לפני הבחירות להחליף את אבי ניסנקורן כיו"ר הוועדה מסדרת. אנחנו אמרנו שלא נסכים לזה ומנענו גם את זה. גם עכשיו ברור כאן שאי אפשר להימלט. נתניהו פנה לכנסת ה-22. אין פנייה ארטילאית לחסינות, הפנייה היא לכנסת ספציפית. ולכן הכנסת ה-22 חייבת להתייחס לבקשה הזאת."

ליברמן הדגיש כי "דבר אחרון שאני רוצה זה עימות עם יו"ר הכנסת, אבל אם לא תהיה ברירה, נלך לעימות איתו ונעשה את הכל כדי להקים את ועדת הכנסת. אני מקווה שלא נגיע להחלפת יו"ר הכנסת. יו"ר הכנסת הוא דמות ממלכתית וצריך להתנהל באופן ממלכתי. זה מה שאני מצפה מיו"ר הכנסת ולאור ההיכרות שלנו ארוכת השנים והחברות אני בטוח שהוא יתנהל כך בסופו של דבר."

צילום: דוברות ישראל ביתנו

Back to top button