איראןמבזקים

"חמינאי קיבל את ההחלטה ונתן הוראה לכוחות, ממתינים לאור ירוק"

אמיר מוסאווי, דיפלומט איראני לשעבר התראיין ביום שבת האחרון (4 בינואר 2020), כיממה לאחר חיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה קאסם סולימאני, בערוץ אל-ג'זירה ואמר כי המועצה האיראנית לביטחון לאומי קיבלה מספר המלצות והחלטות חשובות וכן דנה בתסריטים ובדרכים כיצד לפעול בתגובה לתקיפה האמריקנית בבגדאד.

לדבריו, "ההחלטות והתייעצויות נעשו ביחד עם המנהיג העליון עלי חמינאי, שהוא המפקד הכללי של הכוחות המזוינים. הוא אישר את ההחלטות שהתקבלו ונתן הוראה ליחידות הטילים, למשמרות המהפכה ולצבא, לכוחות הבסיג' (גייסות ההתנגדות ההתנדבותים) ולחילות האוויר והים. כעת אנחנו ממתינים לקבלת ה"אור הירוק" לפעול."

עוד ציין כי "הבסיסים האמריקנים באזור וכל הכוחות באזור ואף רחוק מזה, כולל אישים אמריקנים בכירים, צבאיים, ביטחוניים ופוליטיים שנמצאים ברשימה השחורה של איראן – היד האיראנית תגיע אליהם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מוסאווי מעריך שאיראן תתחיל בתגובת הנקמה לחיסולו של סולימאני ותמתין לראות איך ארה"ב תגיב. הוא הדגיש כי הכל יהיה תלוי בזה. "אם ארצות הברית תגיב באיפוק כפי שהגיבה להפלת המל"ט שלה (מקרה שאירע לפני מספר חודשים מעל מיצרי הורמוז) אז כנראה שהכל יסתיים ואם היא תחליט להגיב בחזרה, אנחנו כבר נראה מה יהיה." אמר.

צפו בראיון של אמיר מוסאווי בערוץ אל-גזירה

(הקטע המדובר הובא לצפייה ותורגם ע"י ממרי – המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון)

6 תגובות

  1. דיי כבר אירנים ערמומיים נחשים מי הם חושבים שהם ..טרוריסטים מרצחים טראמפ חייב להיכנס בהם ולהחזיר אותם לימי הביניים אם לא הם ישלטו בכול מקום בעולם ..רוצחים את בני עמם אז מה יקרה לשאר העולם אם תהיה להם פצצת אטום

  2. הם יותר ריקבון פשיסטי אנטישמי מאשר דמוקרטים, ובעיקר היהודונים מלקקי הפינכה שבהם ,לדמוקרטים כביכול ישנה בעיה חמורה שכמו השמאל המאוס בארץ הם יושבים על מוחם הקטן והלא מתפקד ולכן דבריהם נשמעים הזויים ולא מציאותיים בעליל.

  3. הדמוקרטים חושבים שהם בהוליווד הם לא מבנים בפוליטיקה עולמית כך בתקופה של אובמה הם הפסידו את כל המזרח התיכון הגב פילוסוף חושבת שבזמן מלחמה יש זמן לכנס את הקונגרס חחחח

Back to top button