איראןחדשות חוץמבזקים

עשרות הרוגים בהלוויית מפקד כוח קודס קאסם סולימאני בכרמאן

היום (שלישי), במהלך טקס קבורתו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה באיראן הגנרל קאסם סולימאני שחוסל ביום שישי האחרון בבגדאד על ידי ארצות הברית, נהרגו לפחות 35 בני אדם ועוד 190 בני אדם נפצעו.

על פי דיווח בכלי התקשורת באיראן, בשל הצפיפות הרבה והדוחק של עשרות אלפי האנשים שהגיעו לטקס קבורתו של קאסם סולימאני בעיר הולדתו כרמאן נהרגו עשרות בני אדם. בשל האירוע טקס קבורתו יידחה למועד אחר.

במהלך הטקס הונפו דגלים אדומים המבטיחים נקמה ורבים מהמשתתפים קראו בקריאות "מוות לארצות הברית" ו- "מוות לישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקביל הפרלמנט האיראני הצביע פה אחד היום לתיקון הצעת חוק נגד ארה"ב שתכלול את הפנטגון, הצבא האמריקני, משרד החוץ האמריקני ומשרד ההגנה ברשימת ארגוני הטרור. כך דווח בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים". הצעת החוק תוקנה בעבר באפריל 2019 כאשר מרכז הפיקוד האמריקני הוכרז כארגון טרור.

הצעת החוק שעברה היום כאמור בפרלמנט האיראני קבעה גם כי מפקדים בצבא, אישיים בכירים בממשל ורשויות שהיה להם תפקיד בהתנקשות של קאסם סולימאני יחשבו גם הם כטרוריסטים.

הצעת החוק שאושרה מגיעה ארבעה ימים לאחר שארצות הברית חיסלה את אחד מאנשי הצבא הבכירים ביותר באיראן, האלוף קאסם סולימאני, מפקד נערץ על ידי הממשל באיראן שעמד בכוח קודס במשמרות המהפכה, בתקיפה אווירית בעיראק ביום שישי האחרון.

באפריל 2019 סיווג ממשל טראמפ את משמרות המהפכה האיראניים כארגון טרור. "כוח קודס" – (הכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה האיראניים) נמצאים ברשימת ארגוני הטרור של ארצות הברית כבר למעלה מעשור.

צילום: AFP
צילום: Atta Kenare/AFP
צילום: אל ג'זירה

תגובה אחת

Back to top button