מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן: לפתוח בחקירה כנגד הרב הראשי לישראל

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, פנה היום (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בחקירה נגד הרב הראשי לישראל בעקבות התבטאויותיו כנגד העולים מקרב מדינות חבר העמים.

במכתב ששלח היום ליברמן ליועמ"ש באמצעות עו"ד איתן הברמן נכתב: "לאחרונה, במהלך כנס הרבנים השנתי של המדרש הספרדי, הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, נשמע כאשר הוא מתבטא בציבור, באורח בוטה וגזעני כלפי ציבור העולים מקרב מדינות חבר העמים. הרב נשמע משתלח בציבור העולים תוך כדי שהוא מכנה אותם "קומוניסטים, עוינים את הדת, שונאי דת" ו"גויים גמורים". הרב הראשי אף הגדיל לעשות והטיל ספק ביהדותם בתוארם כ"הולכים בימי ראשון לכנסייה, הולכים למנזר".

עוד האשים הרב הראשי כי "מסות של גויים גמורים" הם אלו "המצביעים למפלגות אנטי דתיות", כאשר ברי כי הוא מפנה טענותיו אלו כנגד מרשינו. דברים אלו מהווים הסתה חמורה לגזענות כנגד מרשינו, כמו גם כלפי ציבור הבוחרים אותו הם מייצגים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך מכתבו ציין עו"ד הברמן כי "דברים אלו עולים כדי הפרה של סעיף 144ב לחוק העונשין, תשל"ז-1977:
144"ב. (א) המפרסם דבר מתוך מטרה להסית לגזענות, דינו – מאסר חמש שנים.
(ב) לענין סעיף זה, אין נפקא מינה אם הפרסום הביא לגזענות או לא ואם היה בו אמת או לא."

"יתרה מכך", הוסיף עו"ד הברמן במכתב, "הרב הראשי לישראל נשמע כי הוא אף מלין על זכותם של עולי מדינות חבר העמים לעלות למדינת ישראל, משום שלטענתו אינם יהודים כלל, ופרצה מקלה בחוק השבות מאפשרת זאת. בהמשך לדברים אלו הנחה הרב את הדיינים העוסקים בגיור (הכפופים לו), שלא לעסוק בגיור בתפוצות, וכן לא להכיר בגיורם של אלו אשר עברו גיור בבתי הדין הממלכתיים לגיור. ברי, כי הנחיות אלו מכוונות כלפי גיורם של עולים ממדינות חבר העמים."

בסיכום הפנייה נכתב כי "יש לראות בחומרה דברים אלו היוצאים מפיו של היושב בראש מוסד הרבנות הראשית במדינת ישראל, ומכהן כרב ראשי בישראל. לאור דבריו האמורים ספק רב אם ביכולתו להמשיך ולכהן במשרה ציבורית זו. בנסיבות שנוצרו לא נותר אלא לפנות אליך בדרישה כי תפעל בהתאם לסמכות הנתונה לך ותמצה עם הרב הראשי את הדין. אשר על כן, הינך מתבקש להורות על פתיחת חקירה לאלתר כנגד הרב הראשי, יצחק יוסף בשל הדברים שלעיל."

הרב הראשי, יצחק יוסף. צילום: שי בארי, Cc-by-sa-3.0

Back to top button