חדשות חוץמבזקים

ג'רמי קורבין: לרצוח פקיד של ממשלה זרה במדינה שלישית זה לא חוקי

ג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת הלייבור וראש האופוזיציה בפרלמנט הבריטי נשאל מספר פעמים במהלך ראיון שקיים ברשת "סקיי ניוז" האם קאסם סולימאני הוא טרוריסט והתחמק.

קאסם סולימאני חוסל בשדה התעופה בבגדאד, יחד עם אנשי מיליציה, בתקיפה אווירית אמריקנית שאישר דונלד טראמפ ביום שישי האחרון. הריגתו של הגנרל האיראני סימנה הסלמה דרסטית במתיחות בין איראן לארה"ב. קורבין מתח ביקורת על החיסול במהלך הראיון שקיים עם סגן העורך המדיני של "סקיי ניוז", העיתונאי סם קואטס ועל אף שלחץ על מר קורבין לענות על השאלה האם סולימאני הוא טרוריסט, הצליח להתחמק פעם אחר פעם, במשך ארבע פעמים.

העיתונאי קואטס שואל: "האם יש לך ספק שסולמאני עסק במעשי טרור? האם אתה מטיל ספק בדבריו של השר שאמר כי הפעולה היתה נחוצה כדי למנוע תקיפה על המערב וכוחות הקואליציה?"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מר קורבין השיב: "הוא היה בעיראק מסיבות כאלה ואחרות, אני מניח שהיה בקשר עם ממשלת עיראק, אין לי מושג מה היו פגישותיו בפועל. כל מה שאני אומר זה, שלרצוח פקיד של ממשלה זרה במדינה שלישית, במקרה הזה עיראק, זה לא חוקי לפי כל חוק. ארה"ב, אם היא רוצה שהעולם יכבד את החוק הבינלאומי, היא חייבת לכבד את החוק בעצמה."

עוד הוסיף, "אני לא כאן כדי להגן על הכוחות המיוחדים של איראן ואני לא כאן כדי להגן על אף אחת מהפעולות שקרו או שתוכננו לעתיד. מה שאני אומר שהדרך היחידה להמשיך קדימה, זה להאמין במשפט הבינלאומי ולציית לחוק הבינלאומי."

קובין התייחס לחיסול עצמו ואמר כי "זה מעשה פרובוקטיבי שהפך את כל העולם למקום הרבה יותר מסוכן."

אז שאל סגן עורך חדשות של "סקאי ניוז" את מר קורבין: "אבל בוריס ג'ונסון אמר היום שהוא טרוריסט שביצע פעולות טרור נגד המערב, ארה"ב וכוחות הקואליציה – האם אתה מסכים להערכה זו?"

מר קורבין ענה: "מוזר מאוד שבוריס ג'ונסון לא הטריח את עצמו לבוא לפרלמנט כדי לענות על שאלות, הוא גם לא טרח לענות על מכתבי מוקדם יותר היום אחר הצהריים. הוא ראש הממשלה של המדינה הזו. הוא צריך לתת דין וחשבון על מעשיו ולהגיע לפרלמנט כדי לענות על השאלות שלנו."

מר קואטס המשיך ללחוץ על קורבין: "אבל סולימאני, טרוריסט, כן או לא?"

מר קורבין אמר: "סולימאני הוא ראש הכוחות המיוחדים של איראן, ברור שהם פועלים בכל מיני מקומות שאתה ואני לא היינו מסכימים איתם או רוצים. אבל זה לא העניין. העניין הוא שזה מעשה לא חוקי שהתרחש ואם אנחנו רוצים לסיים מעשים לא חוקיים שמישהו מבצע. אנחנו לא עושים את זה בעצמנו".

הגנרל קאסם סולימאני בן ה- 62, היה מפקד של יחידת "כוח קודס" במשמרות המהפכה האיראניים, העוסקת במבצעים מחוץ למדינה. הוא פיקד על היחידה במזרח התיכון והיה נחשב ל"מוח הצבאי".

בתוך איראן, הייתה לו השפעה פוליטית ניכרת, כאשר רבים החשיבו אותו כשני למנהיג העליון במדינה, עלי חמינאי.

ביום ראשון אמר ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בנוגע לחיסולו של סולימאני כי "הגנרל קאסם סולימאני היווה איום על כל האינטרסים שלנו והיה אחראי לפעילויות באזור ששיבשו את היציבות באזור. בהתחשב בתפקיד המוביל שהוא מילא, מדובר בפעולות שהובילו למותם של אלפי אזרחים חפים מפשע, לא נקונן על מותו."

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מיתג את סולימאני כטרוריסט והמשיך לומר זאת מספר פעמים לאחר שחוסל הגנרל האיראני.

Back to top button