איראןהעולם הערבימבזקים

דיווח באיראן: עשרות טילים נורו לעבר בסיס אמריקני במערב עיראק

הטלוויזיה האיראנית דיווחה לפני זמן קצר (רביעי) כי איראן שיגרה עשרות טילים לעבר בסיס אמריקני בעיראק. על פי הדיווח הירי בוצע לעבר בסיס חיל האוויר עין אל אסד שבמחוז אנבר שבמערב עיראק בו נמצאים כוחות של צבא ארצות הברית.

לפי שעה אין דיווחים על נפגעים התקיפה. גורם צבאי אמריקני אמר כי כל הכוחות בכל הבסיסים בעיראק הוקפצו, לא רק בעין אל אסד. הוא ציין כי טילים נורו לעבר מספר מוקדים ברחבי עיראק ותיאר זאת כסדרת תקיפות של איראן על הכוחות האמריקנים. כמו כן הוא ציין שנעשה שימוש בטילי שיוט וטילים בליסטיים לטווח קצר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקביל משמרות המהפכה האסלאמית פרסמו לפני זמן קצר הצהרה לתקשורת ובה נכתב בין היתר: "הגיע הזמן להגשים את ההבטחה אליה התכוננו ובאישורו של האל יתברך פתחו בתגובה למבצעים הפליליים והטרוריסטיים של הפולשים האמריקנים. אנחנו ננקום את ההתנקשות של הקדוש המפק הגיבור של כוח קודס, מפקד החיל במשמרות המהפכה האסלאמית בפעולה מוצלחת שנקראת "מבצע גנרל סולימאני". הלוחמים האמיצים של חיל האוויר במשמרות המהפכה ריסקו את המחבלים שבבסיס ארה"ב והכו את בסיס חיל האוויר אל-אסד. בהמשך יגיעו הפרטים לכבוד האומה האיראנית".

עוד נכתב בהמשך ההצהרה של משמרות המהפכה האסלאמית, "אנחנו מזהירים את השטן הגדול, המשטר האמריקני מפני הנשאות ויהירות, כך שלכל תוקפנות תהיינה השלכות שיביאו לתוקפנות גדולה שלנו, כואבת ואכזרית עוד יותר. ממשלת ארצות הברית תדע שכל בסיסי הצבא שלה יהיו נתונים לאיום מצד הרפובליקה האיסלאמית של איראן. אנו רואים את המשטר הציוני שותף בפשעים האלה עם המשטר האמריקני. אנו קוראים לאמריקנים לעזוב את עיראק כדי שלא יפגעו עוד אנשים".

במקביל הודיע הבית הלבן כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מעודכן לגבי המתקפה על הבסיס האמריקני בעיראק וציין כי "הוא עוקב מקרוב אחר המצב".

בנוסף, ישנם דיווחים שטרם אומתו על מטוסים אמריקנים שנראו ממריאים מבסיס באיחוד האמירויות. כלי תקשורת באיראן דיווחו כי היא תפעל גם נגד איחוד האמירויות הערביות אם מטוסי ארה"ב שהמריאו משטחה יפגעו באיראן.

Back to top button