חדשות הארץמבזקים

"צה"ל הצבא החזק באזור – התגובה שלנו תהיה עוצמתית וכואבת"

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ נשא היום (רביעי) דברים בישיבת הסיעה והתייחס למצב הביטחוני המתוח בין איראן לארצות הברית, לעניין חסינות נתניהו, לדבריו של הרב הראשי הספרדי ולמצב הפוליטי בישראל.

בהתייחס למצב בין ארה"ב לאיראן אמר גנץ כי "ההתקפה האיראנית על בסיסי הצבא האמריקאי מוכיחה שוב כי איראן היא סכנה לשלום העולם כולו וליציבות וביטחון המזרח התיכון. צה"ל הוא הצבא החזק באזור ואיני ממליץ לאיש לגרור את ישראל לאירוע שאינו קשור אליה ולהעמיד אותה למבחן. אם חלילה ינסו לגרור אותנו לאירוע- אני משוכנע שהתגובה תהיה עוצמתית, קשה, כואבת וחד משמעית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוגע לבקשת החסינות של נתניהו אמר גנץ: "כנסת ישראל היא מוסד ממלכתי בשיתוק. נתניהו, המשתק הלאומי, החליט לגרור אותנו לבחירות יקרות בפעם השלישית אך ורק עבור חסינותו. אני מעריך מאוד את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ואת התנהלותו הממלכתית לאורך שנים. אני יודע שהוא מבין מה הדבר שנכון לעשות בנוגע לבקשת החסינות של יו"ר הליכוד. הכנסת איננה עיר מקלט לעבריינים ויו"ר הכנסת מייצג את כל מפלגות הבית ולא מפלגה כזו או אחרת. נתניהו הוא זה שביקש לדון בחסינותו האישית. אני לא מתאר לעצמי שהוא עשה זאת כדי שלא נדון בה. נתניהו ביקש חסינות – ואנחנו נשתמש בכל האמצעים והכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותנו כדי לדון בבקשתו. לא אתן לאף אחד לפגוע בהליך הדמוקרטי במדינת ישראל ולמנוע דיון שכזה. החלטות בנושא הזה יצטרכו להתקבל עד מחר. לא נאפשר לאף אחד למשוך זמן".

גנץ התייחס גם לדברי הרב הראש הספרדי ואמר: "אני מוקיע את הדברים. שמעתי את תגובתו, ולצערי היא אינה מספקת. העולים מברית המועצות אינם משקל נגד לא לחרדים ולא לאף ציבור. הם חלק חיוני בחברה הישראלית. הצטרפותם העשירה אותנו- חברתית, תרבותית וכלכלית. אני קורא לרב הראשי שאותו אני מכבד מאד – לחזור בו באופן מלא מדבריו."

עוד אמר גנץ, כי "כחול לבן נחושה להוביל ממשלה של שינוי ותקווה, להגיע בבחירות הקרובות להכרעה ברורה ולהיות המפלגה הגדולה ביותר בכנסת. כדי שזה יקרה נדרש איחוד כוחות במפלגות השמאל הציוני בישראל. אין זמן ואין מקום לספינים. נפגשתי הבוקר עם יו"ר העבודה ח"כ עמיר פרץ ויו"ר המחנה הדמוקרטי ח"כ ניצן הורביץ. הבהרתי לשניהם שכחול לבן תמשיך להיות האלטרנטיבה השלטונית במרכז המפה ושהיא לא תחבור לאף מפלגה אחרת- לא מימין ולא משמאל. אני מצפה מהם לנהוג באחריות הנדרשת ולעשות את המעשה הנכון."

אנחנו נרכיב ממשלה ציונית וממלכתית שתפסיק את השיסוי ותאחה את הקרעים בחברה הישראלית. ממשלה שתשים סוף לקריסה בחדרי המיון. ממשלה שתוביל רפורמות נדרשות במערכת החינוך שלנו כדי שלא נהיה במקום ראשון. ממשלה שתביא ביטחון לתושבי הדרום ותשמור על גבולותינו, תדאג לביטחון. ישראל צריכה שינוי. ישראל צריכה לצאת לדרך חדשה."

3 תגובות

  1. "אנחנו נרכיב ממשלה צייצנית ערבית, ליברלית וגזענית מבית ווטש, שתמשיך עם השיסוי כנגד נתניהו טכנגד החרדים והדתיים, ואנו נרחיב את הקרעים בחברה הישראלית. ממשלה שתשים סוף ליאיר לפיד ולאשכנזי ולניסנקורן, וסוף לקריסה בחדרי הדיון. ממשלה שתוביל רפורמות נדרשות במערכת החינוך שלנו כדי שלא נהיה במקום ראשון אלא מקום אחרון. ממשלה שתביא ביטחון לתושבי הדרום ותשמור על גבולותינו, תדאג לביטחון. ישראל צריכה שינוי. ישראל צריכה לצאת לדרך חלשה." ועל החתום: החרטטן הראשי בני-חותא גנץ החניך של יאיר לפיד.

  2. תנו לי להגיד לכם משהו…. רגע לוחשים לי באוזן מה לומר. כעת אני עומד על כך שיש לי משהו להגיד לכם… רגע הטלפרינטר עקום. כעת אחרי שכתבו לי, אני רוצה לבשר לכם… רגע תמתינו בסבלנות זה לא קל לי, אני מגמגם שטויות. עכשיו זה בא, אני אומר לכם… שאנחנו נחליף את המדיניות של נתניהו למדיניות שעוד נחשבו עליה… כי עדיין אין לנו מדיניות. אגב, אני רוצה למכור את הזכייה שזכיתי במשטרה, במכרז של 50,000,000 אני מעוניין למכור את זה בחצי מחיר אך לא פחות מ- 4.000.000 שכבר נמצאים אצלי בכיס. מי אמר אני ולא…

  3. "צה"ל צבא חזק ואתה גנ'ץ תדאג שהוא יהיה הצבא הגרוע ביותר עם כמות הנפגעים הגדולה ביותר

Back to top button