חדשות חוץמבזקים

טראמפ: כל עוד אני נשיא ארצות הברית, לא יהיה לאיראן נשק גרעיני

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מסר הערב (רביעי) הצהרה לאומה לאחר המתקפה האיראנית אמש על בסיס חיל האוויר האמריקני עין אל-אסד שבמערב איראן ואמר כי לא היו נפגעים אמריקנים בתקיפה וכי הנזק שנגרם הוא מינימלי. "אף אמריקני לא נפגע במתקפה האיראנית וכל החיילים שלנו בטוחים. נגרם נזק קטן לבסיס שלנו והכוחות שלנו ערוכים ומוכנים בפני כל דבר". אמר הנשיא טראמפ.

עוד אמר טראמפ בהצהרתו לאומה כי "כל עוד אני נשיא ארצות הברית, לא יהיה לאיראן נשק גרעיני. תושבי ארה"ב צריכים להיות גאים ושמחים שאין לנו נפגעים. כל החיילים שלנו בסדר ויש מעט נזק לציוד. לקחנו מקדמי הגנה ומערכות ההתרעה עבדו היטב וכך חסכנו בפגיעה של אמריקנים ועיראקים".

התקיפה האיראנית
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. צילום: AFP

טראמפ ציין כי "איראן מובילה ומממנת טרור ונשק גרעיני בעולם. לא ניתן לזה לקרות. בשבוע שעבר חיסלנו טרוריסט גדול בהנחייתי. כמפקד כוח קודס, קאסם סולימני היה אחראי אישית על אימון כוחות ציר הרשע כולל חיזבאללה. הוא פיתח ותחזק מלחמות אזוריות בעזרת אספקת אמל"ח ונשק כולל מטעני צד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"סולימאני היה אחראי לכמה מהפשעים החמורים ביותר שניתן להעלות על הדעת. הוא אימן פעילי טרור ובאופן אכזרי רצח חיילים אמריקנים. סולימאני הורה על ירי של טילים על כוחות אמריקניים ורצח אזרח אמריקני אחד. בימים האחרונים הוא תכנן שוב לפעול נגדנו ואנחנו עצרנו אותו", הדגיש הנשיא.

מפקד משמרות המהפכה קאסם סולימאני. צילום: איי פי
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. צילום: AFP

טראמפ ציין כי ארצות הברית מטילה סנקציות נוספות של איראן בנוסף לאלה שכבר הוטלו עליה עד כה. "יש לנו מקורות גז ונפט בכמות עצומה ואנחנו לא צריכים את מקורות האנרגיה מהמזרח התיכון. אנו ממשיכים לבחון אופציות תגובה, אבל בינתיים אנו מטילים סנקציות נוספות שיצטרפו לקיימות וימשכו."

טראמפ הדגיש את עוצמתה הצבאית של ארצות הברית אך אמר כי יש להשתמש בעוצמה זו בחכמה, "הטילים שלנו חזקים מהירים וקטלניים. יש לנו את הצבא החזק בעולם אבל זה לא אומר שעלינו להשתמש בכוח זה בכל הזדמנות. אנחנו משתמשים בו בחכמה."

הנשיא טראמפ הבהיר כי "הרדיפה של איראן אחרי נשק גרעיני היא איום על האנושות" ואמר כי "‏התקופה שבה אומות נכנעות לתוקפנות של איראן – נגמרה. יום אבקש מנאטו לתמוך ולהתערב יותר במתרחש במזרח התיכון".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. צילום: AP

Back to top button