בריאותמבזקים

למה בעצם חשוב שנאכל ירקות ופירות?

ירקות ופירות תורמים לתחושת השובע, מעניקים ויטמינים חיוניים לגוף שלנו ומפחיתים את הסיכון למחלות כרוניות. ומה קורה אם לא אוכלים מהם מספיק? הנה כל התשובות

פירות וירקות נחשבים למרכיב העיקרי והחשוב ביותר בתזונת בני האדם. הקביעה הזו לא השתנתה פחות או יותר משחר האנושות, אבל נדמה שדווקא בשנים האחרונות אנחנו נוטים לזלזל במה שמביא איתו הטבע.

מעבר לכך, רבים מסתפקים רק בסוג אחד או שניים של ירקות ופירות – בעוד בפועל ההמלצה הרפואית והמוכחת היא לשלב כמה שיותר צבעים וסוגים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כך ירקות ופירות משפיעים על הגוף

קודם כל, פירות וירקות יכולים באופן תאורטי לספק לגוף שלנו את כל הויטמינים, המינרלים, החלבונים והסיבים התזונתיים שאותם הוא צריך. מהבחינה הזו, צמחוניים וטבעוניים צודקים לגמרי ואין בכלל מה להשוות בין הערך הקולינרי של פירות וירקות לבין זה שאנחנו מקבלים ממזון מעובד או אפילו מבשר מן החי.

שנית, פירות וירקות תורמים לתחושת השובע. תוך כדי שהם מעניקים לגוף שלנו את הויטמינים שהוא צריך ומפחיתים את הסיכון להצטברות מחלות כרוניות, הם פשוט גורמים לנו להרגיש שבעים יותר. עם הזמן, ההשלכות החיוביות הן שמירה על משקל גוף תקין ובמידת הצורך גם ירידה במשקל למטרות דיאטה.

הטעות הנפוצה היא לחשוב שאפשר לקבל את כל היתרונות של פירות וירקות ממיצים טבעיים. אז כמובן שעדיף לשתות מיץ טבעי וסחוט מאשר מיץ מוגז עם סוכר מעובד, אבל צריך גם לזכור שהסיבים התזונתיים מופרדים מהמיץ ולכן תחושת השובע אינה זהה לזו שתקבלו אם תאכלו ישירות את הפירות והירקות המועדפים עליכם.

מה קורה לגוף אם לא אוכלים מספיק פירות וירקות?

עוד דרך טובה להבין למה בעצם חשוב שנאכל ירקות ופירות, היא לבדוק מה קורה לגוף אם לא עומדים במכסה היומית המומלצת על ידי ארגוני הבריאות בארץ ובעולם. בראש ובראשונה, מחסור בפירות וירקות מסכן את המערכת החיסונית שלכם. בגלל שפירות וירקות מספקים לגוף את נוגדי החמצון שהוא צריך כדי לשמור על העור ובשביל למנוע דלקות, אין לכם את הפריבילגיה לוותר עליהם.

בנוסף, מחסור בסיבים תזונתיים שיש בתוך פירות וירקות גורם לבטן להתנפח ויוצר תחושה של עודף גזים. ברמה היום יומית, התחושה היא של כבדות וחוסר אנרגיה ולאחר מכן גם פגיעה בתפקוד, ביכולת הריכוז ובמצב הרוח. אז מהבחינה הזו, הפירות והירקות חשובים לא רק במישור הפיזיולוגי אלא גם במובן המנטאלי והפסיכולוגי.

לסיכום, פירות וירקות הם הבסיס לתזונה נכונה ואיכות חיים. למזלנו, במדינה כמו ישראל אפשר להשיג שלל ירקות טריים ופירות עסיסיים כל השנה. מכאן והלאה, כל שנותר הוא רק לבחור כיצד לשלב אותם בתפריט על מנת לשפר את תפקוד מערכת החיסון, למנוע מחלות וליהנות מתחושת שובע ללא עלייה במשקל.

3 תגובות

  1. מסכימה לגמרי עם הכתוב על נושא הירקות והפירות. אשמח לדעת מי כתב/ה כתבה זו?

  2. למזלינו החקלאות הישראלית , פותחה ; ואפשר להשיג פירות וירקות כל השנה ; אכילת פירות וירקות , מאפשרת לתפקד בצורה מקסימלית .

Back to top button