מבזקיםתנועה ותחבורה

טיפים למכירת הרכב שלכם

הרבה אנשים טועים לחשוב שהחלטה למכור את הרכב שלהם תביא באופן מיידי למבול של פניות ומתעניינים. בפועל, צריך לדעת למי למכור, איפה לפרסם, איך לקבוע את המחיר וגם מה לכתוב במודעה. למזלכם, אספנו עבורכם את כל הטיפים החשובים

תהליך מכירת רכב הוא נושא הרבה יותר מורכב מכפי שנהוג לחשוב. קודם כל, צריך לזכור שהרכב הפרטי הוא אמצעי התחבורה הנפוץ בישראל. זה מעלה משמעותית את היצע המכוניות שעומדות למכירה והופך את שוק המשומשות לכמעט בלתי אפשרי. בנוסף, הכנה מוקדמת דורשת הקצאת משאבים ומי שלא בקיא מקרוב בענף הרכב עלול למצוא את עצמו מפסיד זמן וכסף.

אז איך עושים זאת נכון? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להימנע מהטעויות הנפוצות:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
  1. החליטו למי למכור

בשלב הראשון אתם, בתור בעלי הרכב, צריכים להחליט האם למכור אותו לאדם פרטי או למגרש. במידה ואתם בוחרים למכור לאדם פרטי, עליכם לקחת בחשבון התנהלות ארוכה יחסית ותקופה של כחצי שנה בממוצע עד לביצוע העסקה. מנגד, במכירה למגרש עומדת בפניכם האפשרות של טרייד אין.

ההחלטה האם למכור לאדם פרטי או למגרש והאם לעשות טרייד אין היא פונקציה של השלב הבא שלכם: אם המטרה היא לשדרג את הרכב, טרייד אין היא בהחלט אופציה טובה ורלוונטית. מנגד, אם המטרה היא לגייס כסף והון עצמי – סביר להניח שאת המחיר הכי טוב תקבלו בשוק הפרטי, גם אם זה ייקח קצת יותר זמן.

  1. בדקו מה המחיר

המחיר שתפרסמו במודעה יקבע כמה פניות תקבלו וכמה מתוכן יהיו ענייניות. היות וסביר להניח שאין לכם זמן לבזבז על שיחות סרק, ודאו שאתם מפרסמים מחיר שקרוב למציאות וגם לסכום שאותו אתם מוכנים לקבל.

נסו להימנע מהצבת מחיר גבוה מדי שלא עולה בקנה אחד עם המחירון המקובל בענף, כי זה רק ירחיק קונים וימנע חשיפה. מנגד, אל תפרסמו מחיר יותר מדי נמוך. מצאו את מחיר הביניים הסביר, השתמשו במחירון לוי יצחק או במחירונים באתרי האינטרנט והשוו את המודעה שלכם לשאר המודעות על רכבים דומים מבחינת שנתון, מספר ידיים, מספר קילומטראז' וכן הלאה.

  1. נסחו מודעה מתאימה

הפלטפורמות העומדות לרשותכם לצורך מכירה עצמאית של הרכב הן אתר מכירות באינטרנט, רשתות חברתיות או מודעה מודפסת שתדביקו על השמשה האחורית. עם זאת, אפשר בהחלט לשלב בין הפלטפורמות ואף אחד לא אמר שאתם צריכים להתחייב רק לאחת מהן.

מה שאתם כן חייבים לעשות זה לנסח מודעה מתאימה. ודאו שיש במודעה את כל הפרטים החשובים והימנעו ממלל מיותר. בפועל, זה אומר שהמודעה חייבת לכלול את שם היצרן והדגם, את השנה וכמובן את הפרטים שלכם ליצירת קשר. אם זה אטרקטיבי, כדאי גם לפרסם את מספר הבעלים הקודמים (יד) ואת הקילומטראז'.

Back to top button