איראןחדשות חוץמבזקים

תיעוד: טיל פוגע במטוס האוקראני שהמריא מטהראן ומתרסק

סיבת התרסקות מטוס הבואינג 737-800 של חברת התעופה האוקראינית "אינטרנשיונל איירליינס" שהמריא אמש (רביעי) משדה התעופה הבינלאומי אימאם חומייני בטהראן לאוקראינה והתרסק זמן קצר לאחר מכן ממשיכה להעסיק את הקנדיים והאוקראיינים שמסרבים לקבל את הטענה של איראן שהמטוס התרסק בשל כשל טכני במנוע. הערב ייתכן שתיעוד שהופץ ברשת האינטרנט יקשה מאוד על האיראנים להמשיך לדבוק בגרסה זו.

בתיעוד שפורסם כאמור, נראה שובל אש בשמי טהראן לאחר המראתו של המטוס הקוראיני ומיד אחר כן נראה רגע פגיעה של טיל איראני במטוס שצולל אל הקרקע. ההתרסקות הביאה למותם של 176 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס.

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו אשר 63 מאזרחי מדינתו היו על המטוס ונספו באסון, התייחס הערב לסיבת ההתרסקות ואמר כי "על פי מידע מודיעיני ממספר מקורות מתחזקת הערכה שהמטוס הופל באמצעות טיל ששוגר על ידי מערכת נ"מ איראנית, ששוגר אליו שלא במכוון. בגלל הערכה זו אנו מבקשים לקיים חקירה מקיפה ויסודית על מנת לברר את סיבת ההתרסקות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מומחי תעופה בעולם שנחשפו לתיעוד שפורסם הערב ציינו כי מדובר בתיעוד אותנטי אשר חושף את סיבת ההתרסקות. מנגד, מהנדס איראני שבחן את התמונות של שרידי המנוע שצולמו אומר כי הסיבה להתרסקות נובעת מכשל טכני שנגרם מתחזוקה לא ראויה של המנוע.

Back to top button