חדשות הארץמבזקים

מחאת נהגי המוניות: "בגללך סמוטריץ', אני יוצא לעבוד בשבת"

עשרות נהגי מוניות פנו היום (שישי) לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' והודיעו לו, בסרטון ששלחו אליו והפיצו ברשתות החברתיות, כי הם יאלצו לעבוד במהלך השבת בעקבות הרפורמה בענף המוניות שלדבריהם פגעה באופן קשה בפרנסתם.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הגיב לפני כשבוע לאיומים והגידופים נגדו בעקבות הרפורמה במוניות ולאחר הפגנה שהתקיימה מול ביתו ואמר: "אז קומץ נהגי מוניות צעקו וקיללו עכשיו מול הבית שלי, המשך למאות הודעות ואיומים מכוערים שאני מקבל בימים האחרונים. חברים, אתם כנראה לא מכירים אותי. מכבד את זכותכם הדמוקרטית למחות (יצאתי אפילו לדבר איתכם), אבל לא תזיזו אותי מעמדתי בקללות ואיומים. אני עושה את מה שטוב לאזרחי ישראל, מוריד את יוקר המחיה, ועושה סדר בענף שעד כה כולם חששו להתעסק איתו – כמו בענפים אחרים שחזקים במרכזי המפלגות ומהלכים אימים על פוליטיקאים. הרפורמה יצרה תעריפים פשוטים, שקופים, והגונים, שיאפשרו לנהגי המוניות להתפרנס בכבוד אבל לא יעשקו את הציבור."

צילום: איגוד נהגי מוניות ארצי

סמוטריץ' הוסיף כי "כל עוד השוק לא פתוח לתחרות והמחירים מפוקחים, מחובתי לוודא שהתעריפים הגונים. אין שום סיבה בעולם שאזרחי ישראל ישלמו על נסיעה מנתניה לירושלים כשהתנועה זורמת חופשי 450 ש"ח, או 270 ש"ח מתנב"ג לירושלים, או 750 ש"ח מבית שאן לירושלים. בשנת תש"פ אין שום סיבה בעולם שתשלמו תוספת על הנוסע השלישי והלאה או 5 ש"ח על מזוודה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד ציין שר התחבורה כי "אין שום היגיון בתעריפים שבנויים כך שהם יוצרים תמריץ לנהגים לבצע רק נסיעות כלכליות ולא נסיעות שהציבור צריך (מי כאן לא ניסה להזמין מונית ונתקל בסירוב בתירוצים שונים כי התברר שמדובר בנסיעה במסלול לא כדאי לנהג לפי שיטת החישוב המעוותת הישנה…). אז יצרנו תעריף פשוט והגיוני שמבוסס על תשלום ראשוני קבוע (10.5 ש"ח) וסכום קבוע לכל קילומטר ולכל דקת נסיעה (1.7 ש"ח בתעריף יום, תוספת לתעריף לילה, ועוד תוספת לתעריף לילות סופ"ש). התעריף החדש פשוט ומובן לנוסע ולנהג, הוא מתבסס על תחשיב מרכיבי עלויות ורווח הגיוניים של הנהגים, ומשקף, כאמור, מרחק וזמן של הנסיעה."

צילום: איגוד נהגי מוניות ארצי

סמוטריץ' הדגיש כי "מדובר בהחלטה שהיא תוצר של עבודת מטה מקצועית שבוצעה במשך למעלה משנה, תוך הידברות והסכמות עם הגוף היציג של הנהגים. הטענה על הפחתה של 30% בהכנסות הנהגים היא מניפולציה לא אמיתית של מנהיגי המאבק, שמפחידים את הנהגים וגוררים אותם למחאה מיותרת. כמובן, נעקוב מקרוב אחרי התעריפים החדשים ובמידה ויתברר שטעינו לא נהסס לתקן."

"לסיכום", אמר השר סמוטריץ', "אני עובד אצל אזרחי ישראל ולא נרתע מקבוצות לחץ חזקות, ולעיתים גם אלימות. אני קורא למשטרת ישראל למנוע את חסימות הכבישים שמתכננים מובילי המאבק, בכדי למנוע פגיעה באזרחי ישראל. מחוץ לבית שלי אתם מוזמנים בשמחה להפגין כמה שאתם רוצים. ברוך השם אנחנו חיים בדמוקרטיה וזו זכותכם המלאה. אמשיך בעזרת השם לפעול ללא מורא ולפי השקפתי המקצועית לטובת אזרחי ישראל, גם אם יהיה לזה מחיר אישי. אם אתם חושבים שאני טועה נסו לשכנע אותי. בצעקות ואיומים לא תשנו את עמדתי. סוף."

10 תגובות

  1. נהגי מוניות חרטטנים , להפקיע מחיר מקשישים , וחולים גרוע יותר מחילול שבת ,ליבש אנשים ליד תחנה בבית חולים כי הנסיעה קצרה ואף נהג לא מוכן לבצע נסיעה ! כל הכבוד סמוטריץ!!!

  2. לציבור נהגי המוניות,חגגתם שהפריטו את מקורות,נמלים,חברת חשמל ועוד,הגיע תורכם אז תשבו בשקט,וכמובן תבחרו בביבי שהוא קפיטליסט,שדורש הפרטות,ולעשות את העשירים טיקונים,ואת מעמד הביניים ענים!!!

  3. רק בגלל שסמוטריץ דתי אתם מאיימים שתעבדו בשבת. אם היה חילוני ההתם אומרים דווקא נשמור שבת חחח אם זה מה שגורם לכם לחלל שבת משמע אתם עובדי בשר ודם ולא עובדי השם כי התורה והשבת שייכת לבורא עולמים ולא קשור למה שפגעו בכם בשר ודם וחוץ מזה אם החוק הוגן גם כלפי הלקוחות אז אתם צריכים לשמוח כך תישמרו מגיזל

  4. לא מאמין לאף מילה של נהגי המוניות השקרנים.
    הם אשכרה חושבים שיצליחו לעבוד על השר סמוטריץ ולעשות עליו מניפולציה רגשית, כאילו הם באמת ייצאו לעבוד בשבת בגללו.
    למזלנו יש לנו שר תחבורה חכם שלא קונה את ה"לוקשים" שלהם.
    אגב, שימו לב שהם נטפלים רק לשר התחבורה ולא אומרים מילה על שר האוצר כחלון שגם כן חתום על הצו. מעניין למה…

  5. יאללה יא חבורה של בכיינים!
    היה נוח לכם לזמבר את הציבור עם מחירי שחיטה.. עכשיו הציבור מחזיר לכם!!!
    בכיינים.

Back to top button