מבזקיםמשפטי/פלילי

סוף שבוע סוער במחוז צפון – בגשם עם אקדחים שלופים

סוף השבוע האחרון היה סוער בצפון הארץ ולא רק בגלל מזג האוויר. במחוז הצפוני במשטרה אירעו השבוע שני מקרים בהם נאלצו שוטרי משטרת ישראל לבצע שני מרדפים באקדחים שלופים אחר חשודים האוחזים בנשק.

המקרה האחרון מבין שני האירועים התרחש בסמוך לכפר עילוט. צמד שוטרי סיור שסיירו ברכב בשטחים פתוחים שמעו צרור יריות. השניים פרקו מהרכב והחלו רצים לכיוון מקור הירי. השוטרים הבחינו בחשוד האוחז בנשק ארוך, החשוד שהבחין בהם ירה צרור נוסף לעבר העצים, בסמוך לשוטרים על מנת להפחידם, והחל להימלט.

השוטרים דלקו אחריו, התפצלו, ואחד מהם השיג אותו בדרכו חזרה לכפר בגבול הבתים. משראה החשוד את השוטר באקדח שלוף, הוא השליך את הנשק בו אחז מסוג m-16 מוקצר (שמאוחר יותר התברר שכבר היה ריק מכדורים) והחל להיאבק בשוטר שניסה לעצרו. צמד השוטרים השתלט על החשוד תוך הפעלת כוח, כאשר במקום החלה התקהלות של בני משפחת החשוד סביבם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השוטרים עצרו את החשוד תוך שליטה בקהל, תפסו את הנשק ובנוסף על גופו של החשוד נמצא גם סכין. החשוד תושב עילוט בשנות ה- 20 לחייו נמצא בחקירה והבוקר בהתאם לבקשת המשטרה הוארך מעצרו עד יום שלישי (14.1.19).

באירוע שני שאירע מוקדם יותר באותו היום בשעות הערב, לאחר פעילות סמויה, שוטרי משטרת ישראל ביצעו פשיטה על בית בעיר נצרת, בו היה חשד שמוחזק נשק. חשוד שהתבקש להזדהות, שלף אקדח מתא הכפפות של רכב שחנה בסמוך והחל להימלט רגלית בגשם השוטף.

השוטרים רדפו אחריו בעודו אוחז בנשק, באקדחים שלופים, וקראו לו לעצור. החשוד ניסה להיפטר מהנשק והשליך אותו במהלך מנוסתו. השוטרים הצליחו להשיג אותו ותפסו את הנשק. החשוד, תושב נצרת בשנות הארבעים לחייו נעצר, והבוקר בהתאם לבקשת המשטרה הוארך מעצרו עד יום שלישי (14.1.19).

אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

מהמשטרה נמסר כי שתי התפיסות והמעצרים המוצלחים הללו מצטרפים ל-9 מעצרים שכבר בוצעו מתחילת השנה החדשה ומשלים את מניין תפיסות הנשקים – ל- 11 רובים, 2 אקדחים ואמצעי חבלה שונים.

כל זאת ב-9 ימים, כאשר כאמור, ב-11 מתוך 13 התפיסות נעצרו גם חשודים שהחזיקו בכלי הנשק:

• בעיר טמרה בעקבות פעילות סמויה , שוטרי משטרת ישראל עצרו 2 גברים שהחזיקו ברשותם אקדח מסוג יריחו.

• בכפר מג'ד אל כרום, בפעילות יזומה של שוטרים בשיתוף עם לוחמי מג"ב נתפס תת מקלע מסוג קרלו, חשוד בשנות ה-30 נעצר.

• בעיר עראבה, שוטרי משטרת ישראל פשטו על אחד הבתים ותפסו בחצר הבית תת מקלע מסוג קרלו ותחמושת תואמת החשוד בשנות ה-30 נעצר.

• בעיר שפרעם בתוך בית מגורים, השוטרים תפסו רובה ציד מאולתר ותחמושת, החשוד בשנות ה-40 נעצר.

• בכפר בענה במסגרת פעילות מבצעית נרחבת נתפס מטען חבלה,החשוד בשנות ה-40 נעצר.

• בכפר מג'אר במסגרת חיפוש בבית תפסו השוטרים רימון הלם, החשוד בשנות ה-40 נעצר.

• בכפר תרשיחא בפעילות יזומה תפסו השוטרים תת מקלע מסוג "קרלו" ומטען צינור, שני חשודים בשנות ה-20 נעצרו.

• בעיר טמרה במסגרת חיפוש בבית תפסו השוטרים תת מקלע מסוג "קרלו", החשוד בשנות ה-20 נעצר.

• עוד בעיר טמרה במסגרת חיפוש בבית תפסו השוטרים תת מקלע מסוג "קרלו", החשוד בשנות ה-20 נעצר.

במשטרה הדגישו כי הפעילויות מבוצעות על ידי צוותי משימה יעודיים שהוקמו במחוז צפון ופועלים יחד עם שוטרי התחנות והיחידה המרכזית של מחוז צפון במלחמתם בתופעה של החזקה ושימוש בנשק בחברה הערבית. הצוותים מצויידים באמצעים טכנולוגים מתקדמים לאיסוף מודיעין ופועלים בצורה סמויה וגלויה לאיתור חשודים באחזקה וסחר בכלי נשק. בפעילויות השוטרים פועלים כנגד גורמים עבריינים חמושים באומץ ובנחישות על מנת לעצרם ולהרחיקם מהחברה.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

תגובה אחת

  1. לא ברור מתי זה היה.. לפני שנה, בינואר 2019, או שטעיתם בתאריך ופרסמתם רק השבוע?

Back to top button