חדשות הארץמבזקים

בת 91 נספתה בשריפה בנתניה: "איזה מוות אכזרי, היא צעקה הצילו"

היום (שבת) בסביבות השעה 05:30 לפנות בוקר פרצה שריפה בדירתה של איבון דהן, בת 91, בקומה השלישית בבניין בן 9 קומות ברחוב מנחם בגין בנתניה. עם קבלת הדיווח, לוחמי האש שהופיעו תוך זמן קצר פרצו לדירה אפופת העשן, ואיתרו אותה כשהיא ללא הכרה. לוחמי האש חילצו את איבון והיא הועברה לטיפול צוות מגן דוד אדום שהוזעק למקום.

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ולאחר פעולות החייאה, נאלצו לקבוע את מותה.

פאראמדיק מד"א יקי חג'ג' סיפר: "כשהגענו למקום ראינו המולה ועשן סמיך יוצא מחלונות דירה בקומה השלישית , הכבאים חילצו מהדירה אישה כבת 91 מחוסרת הכרה, לאחר ששאפה עשן רב, היא הייתה ללא דופק וללא נשימה, הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה שבסופן נאלצנו לקבוע את מותה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: תיעוד מבצעי מד"א

אחד השכנים בבניין סיפר כי שמע את האישה צועקת "הצילו" אך לא הבין בתחילה כי מדובר בשריפה ובשל החשש שמדובר באירוע פלילי, הזעיק את המשטרה. השוטרים שהגיעו למקום ביצעו סריקות ובמהלכן הבחינו כי עשן יוצא מדירתה והזעיקו את צוותי לוחמי האש. כשפרצו כוחות הכיבוי את דלת הבית איבון נמצאה כשהיא ללא הכרה וכאמור צוות מד"א קבע את מותה.

אחת מבנותיה של איבון סיפרה כי מספר שעות לפני השריפה היא עשתה אצלה שבת. "היא עשתה אצלי שבת, החזרתי אותה ב- 23:30 בלילה, דיברנו אחרי 10 דקות עוד הפעם. היא אמרה לי, אני לא יכולה לשכוח את זה, "תודה על כל מה שאת עושה לי – אני אוהב אותך" וזהו "לילה טוב, לילה טוב", הייתה צריכה לבוא אליי היום. בשעה 07:00 בבוקר דפקו לי בבוקר שוטרים על הדלת וסיפרו לי על האירוע".

עוד הוסיפה "אני בשוק. איזה מוות אכזרי. היה קצר במזגן, מעולם היא לא ישנה עם מזגן. המשטרה סיפרה לנו ששמעו אותה צועקת "הצילו"."

לוחמי האש השתלטו על הדליקה וכיבו אותה במקביל לשחרור העשן מהדירה ומחדר המדרגות בבניין.

מחקירה ראשונית של כוחות הכיבוי במקום עולה כי מוקד השריפה במזגן שהתלקח אך טרם נקבעה רשמית הסיבה לפרוץ השריפה וחקירת האירוע נמשכת.

בכבאות והצלה, שבים שוב ומפצירים בציבור בכל לשון של בקשה! למען חייכם וחיי ילדיכם, על התקנת גלאי עשן בבתים, מוצר זול וקל להתקנה, זה מציל חיים בוודאות.

צילום: תיעוד מבצעי מד"א

Back to top button