מבזקיםפוליטי / מדיני

החל הדיון בוועדה המסדרת של הכנסת בעניין פעילות הכנסת בפגרה

הוועדה המסדרת, בראשות ח"כ אבי ניסנקורן, החלה לדון בשינוי החלטת הוועדה מיום 15.12.19 בדבר פעילות הכנסת בפגרה בעניין ישיבות.

יו"ר הוועדה ח"כ אבי ניסנקורן אמר בפתיחת הדיון "התכנסנו על מנת להתאים את הנוהל שנקבע כאן בזמנו, לחוות הדעת שפורסמה אתמול ע"י היועץ המשפטי של הכנסת. צפויה לנו ישיבה שנייה בשעה 14:00 היום בצהרים בנושא הקמת וועדת כנסת."

כאמור, יו"ר הוועדה הציע לחברי הוועדה את השינוי בהחלטה מיום 15.12.19, כך שבמקום "הוועדה המסדרת וועדת הכנסת רשאיות לקיים ישיבות בעניינים שבסמכותן, באישור יושב ראש הכנסת לאחר שקיבל חוות דעת מהיועץ המשפטי לכנסת, ללא אישור ועדת ההסכמות" יבוא "הוועדה המסדרת וועדת הכנסת רשאיות לקיים ישיבות בעניינים שבסמכותן, ללא אישור ועדת ההסכמות; ואולם דיונים כלליים בנושאי פיקוח על הממשלה, דיונים בהצעות לסדר היום שהועברו מהמליאה ודיוני חקיקה וחקיקת משנה, יחייבו אישור של יושב ראש הכנסת לאחר שקיבל חוות דעת מהיועץ המשפטי לכנסת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היועמ"ש של הוועדה עו"ד ארבל אסטרכן אמרה בדיון בוועדה המסדרת בעניין כינוס הדיון וההצעה שעל הפרק, ההנחה בקבלת ההחלטה הייתה היא שיו"ר הכנסת מקבל החלטות עפ"י שיקולים ממלכתיים בהתעלות משיקולים פוליטיים. ההצעה המונחת מתכתבת עם חוו"ד של היועמ"ש וזו תואמה עם יו"ר הכנסת. ההצעה לא מוציאה את יו"ר הכנסת מכל שיקולי הדעת כאשר שיקול הדעת של היו"ר מאוד מצומצם.

צילום: דוברות הכנסת
צילום: דוברות הכנסת
צילום: דוברות הכנסת

Back to top button