מבזקיםפוליטי / מדיני

הוועדה המסדרת החליטה להקים את ועדת הכנסת

הוועדה המסדרת בראשות ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) החליטה היום (שני) להקים את ועדת כנסת. בוועדה יהיו חברים 30 חברי כנסת, בדומה להרכב הוועדה המסדרת. בראשות הוועדה יעמוד ח"כ אבי ניסנקורן. הקמת הוועדה טעונה את אישור מליאת הכנסת. הדיון סוער עם הרבה צעקות והערות ביניים.

ח"כ אבי ניסנקורן אמר כי על סדר היום מונחת ההצעה להקמת ועדות קבועות לרבות ועדת הכנסת. ביקשתי את הזימון בשבוע שעבר ביום רביעי לצערי יו"ר הכנסת עיכב את האישור עד לקבלת חו"ד מהיועמ"ש, חו"ד שלא היה בה כל צורך. כבר לפני חודשיים ביקשתי להקים ועדות קבועות, אולם השר אלקין התנגד. עפ"י המלצת היועמ"ש, אני מציע שהרכב הוועדה יהיה זהה לוועדה המסדרת ואני יעמוד בראשה.

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר, הדיון מגיע באיחור של שלושה שבועות. אנחנו בסיטואציה לא רגילה בה שנה אנו בממשלת מעבר שמונו בה שרים ללא אישור כנסת, והכנסת לא מפקחת על הממשלה, ממשלה שאין לה אימון מהציבור ואפילו לא אמון של הכנסת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) אמר, הסכמתי להקים את כל הוועדות ובלבד שכינוסן יהיה באישור ועדת ההסכמות, על מנת שלא ייעשה שימוש פוליטי בוועדות. היום 61 ח"כים חטפו את הכנסת בתקופת פגרת הבחירות. ביטלו את ועדת ההסכמות שלא קיימת יותר, הם עושים ככל העולה על רוחם ברוב של כנסת שאיבדה את אימון הציבור.

ח"כ אורית פרקש (כחול לבן) השיבה לח"כ זוהר, מי שחטף את כולנו, זה ממשלת מעבר שהיא כלי משחק בידיו של ראש ממשלה בהימלטותו מאימת הדין.

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) אמר בדיון, תמשיכו לדבר על סיפוח בקעת הירדן. אולם, אם תתקדמו עם התוכנית הזו, ח"כ בני גנץ יישאר יו"ר האופוזיציה.
ח"כ קארין אלהרר (כחול לבן) אמרה, בליכוד צריכים להבין שבכנסת יש רוב יותר גדול מזה שהיה לממשלה הקודמת. מדינת ישראל שייכת לאזרחים ואינה רשומה בטאבו על שמם.

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אני מלין על היועצים המשפטיים. היועמ"ש שנמצא בניגוד עניינים מוחלט כתב את חו"ד. זו כסות של תקינות משפטית למהלך מושחת.

ח"כ משה ארבל (ש"ס) אמר, חוק הבחירות קובע שלא יעשה שימוש בכספים ובמקרקעין לצרכי תעמולת בחירות. הפרשנות התכליתית והמטרה של הסעיף, היא שהכנסת לא תהיה כלי שרת לשימוש פוליטי לתעמולת בחירות.
ח"כ ניר ברקת (הליכוד) אמר, בתקופת בחירות צריך לחפש הסכמות ואם היינו מתאמצים היינו מוצאים נושאים רבים. אני חושש שבסופו של דבר, הכנסת תהיה כלי פוליטי בתקופה קשה שתוריד את האימון בכנסת.

ח"כ תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי) אמרה, אין דבר כזה כנסת מעבר. כנסת מכהנת עד הכנסת הבאה. הכנסת היא הריבון ויש לה לגיטימציה בכל רגע נתון. דווקא לממשלה אין מנדט. הדבר היחיד שהממשלה עושה, זה להעניק מקלט חסינות לנאשם בשחיתות.

ח"כ אופיר סופר (הבית היהודי) אמר, הקמפיין זיהם את התהליך. יו"ר סיעת ישראל ביתנו הודיע מה תהיה החלטתו. איך הוא יכול להודיע על החלטה כזו מבעוד מועד ואח"כ להצביע כאן.

ח"כ קרן ברק (הליכוד) אמרה, אתם מחריבים את הבית על הראש של כולנו.

ח"כ יעל גרמן (כחול לבן) הציבור זכאי לדעת האם רוה"מ שנאשם בשלושה כתבי אישום, זכאי או לא. האם רוה"מ ישקיע את זמנו בבית המשפט או בניהול המדינה.

ח"כ שרן השכל (הליכוד) אמרה, הדיון הזה מאוד עצוב לי. פוליטיקאים עלולים לנצל את הסיטואציה לרווח פוליטי. האם כך אתם רוצים שהכנסת תיראה עד הבחירות? לעשות תעמולת בחירות על גב החסינות זה לבגוד בעקרון החסינות. תגלו בגרות פוליטית ותקיימו דיון עקרוני.

היועצת המשפטית של הוועדה עו"ד ארבל אסטרחן השיבה לשאלות חברי הכנסת ואמרה כי הנוהג שלא לקיים דיונים בכנסת בתקופת פגרת בחירות, לא יכול לגבור על הוראת חוק ברורה שקובעת כי יש לקיים דיון בחסינות בהקדם האפשרי. הבקשה הרלוונטית, שונה מהבקשה של ח"כ חיים כץ שהוגשה שישה ימים לפני הבחירות. לדבריה, אין מניעה להקים ועדות קבועות בתקופת בחירות. בעניין ההרכב הוועדה, אמרה עו"ד אסטרחן, סברנו שיש טעם בהרכב זהה להרכב הוועדה המסדרת על מנת למנוע טענות "לתפירת" הרכב למידות ההחלטה.

הרכב הוועדה:

מסיעת כחול לבן: אבי ניסנקורן שיכהן כיו"ר הוועדה, מיכאל ביטון, יעל גרמן, צבי האוזר, אורית פרקש הכהן, קארין אלהרר, יואב סגלוביץ', ואיתן גינזבורג.

מסיעת הליכוד יהיו שמונה חברי כנסת.

מסיעת הרשימה המשותפת: עופר כסיף, אחמד טיבי, ומנסור עבאס.

מסיעת ש"ס: יואב בן-צור, משה ארבל.

מסיעת ישראל ביתנו: עודד פורר, ויוליה מלינובסקי.

מסיעת יהדות התורה: אורי מקלב, ויעקב טסלר. מסיעת ימינה: אופיר סופר, ומתן כהנא.

מסיעת העבודה-גשר: רויטל סויד ומירב מיכאלי.

מסיעת המחנה הדמוקרטי: תמר זנדברג.

כאמור, 16 ח"כ תמכו בהחלטה להקים את ועדת הכנסת. מול חמשה ח"כ שהתנגדו להחלטה.

צילום: דוברות הכנסת

2 תגובות

  1. לאיציק זוהר. אני זוכר שבאחת הוועדות שאתה עמדת בראשן ענית לאחת מחברות הוועדה בערך בזו הלשון: אז מה תעשי לי אנחנו הרוב. היית כנראה מורה טוב והתקדים שלך הופנם. מה זה כי תלין. תפסיקו ליילל כל פעם שאתם בנחיתות. כך זה בפוליטיקה. ובכלל ביננו, גם אתה יודע שזה טוב שאנשים בעמדות הגבוהות ,טוב שיוחליפו אותם מפעם לפעם. השלטון.משחית ובעיקר שלטון ממושך.

Back to top button