מבזקיםצבא וביטחון

לאחר ההצפות והנזקים: בסיס "חצור" שב לפעילות מלאה

בעקבות מזג האוויר הסוער וההצפות, ביום חמישי שעבר הוצפו שני דת"קים (דיר תת-קרקעי) בבסיס חיל האוויר "חצור" בדרום הארץ. כתוצאה מההצפות נגרם נזק של מיליוני ש"ח למטוסים • גורם בכיר בחיל האוויר מודה: "טעינו כשלא פינינו את הדת"קים, כל המטוסים יחזרו לפעילות בימים הקרובים".

אותו גורם הסביר כי "לקראת הסערה, נערכו בכל בסיסי חיל האוויר ברחבי הארץ כאשר בראש ובראשונה ניתן דגש על חיי אדם, ציוד רגיש ומטוסים. הוא הוסיף כי "עד 05:00 בבוקר, הבסיס היה יבש. משם, 50 קו"ב שטפו את החלק הדרומי של הבסיס ואף הצליחו להפיל קיר בטון במהירות גבוהה מאוד".

"שמונה מטוסי קרב שנשארו – נפגעו. חמישה במידה קלה מאוד ושלושה במצב כזה שייקח לנו כמה ימים להחזיר אותם למסלול" מסביר הגורם, "הם עמדו על המסלולים, במקומות שמועדים לפגיעה פחותה – אך טעינו כשלא פינינו אותם, וייערך תחקיר. נערכת בקרת נזקים לגבי ציוד כמו אמל"ח ובונקרים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קצין חיל האוויר מספר כי הבסיס קלט בשנה האחרונה את מטוסי כנף 15 (שדה דב), ובהתאם היו לא מעט עבודות תשתית. לדבריו, "מחוץ לבסיס, יש פעילות שיקום משותפת עם הרשויות האזרחיות לטיפול בנחלים הסמוכים".

"לא מתעלמים מהנזק, למרות שהוא נמוך מכפי שתואר. הבסיס חזר אתמול (ראשון) לפעילות מבצעית, כולל הטייסת שמטוסיה נפגעו. נמנעה פגיעה בחיי אדם על ידי תמיכה נרחבת של גורמים צבאיים כמו אט"ל, שסייעו למאמץ לצמצם את היקף המים העצום שנכנס לבסיס".

השימוש בחומרים נעשה לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

"המפקדים בשטח מקיימים הערכות מצב עם תוכניות מראש, המקומות המועדים לשיטפונות מוכרים, וההחלטה מתקבלת בבסיס אם לפנות את המטוסים או לא", מסביר הגורם הצבאי. "ההחלטה בזמן כה קצר בגלל שרגע אחד היה יבש – ומיד אחריו כבר לא". עוד הוסיף הקצין הבכיר כי הניקוזים בבסיס טופלו.

הגורם מבהיר כי הכוננות בחיל האוויר נמשכה כל העת: "ביום ראשון, כאמור, בסיס חיל האוויר חזר לפעילות מבצעית – והיום לפעילות אימונים. בכלל, התקופה מתאפיינת בדריכות מבצעית גבוהה, ותוך כדי האירוע לוקח זמן לייצב את המצב. הייתה לכך משמעות".

שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

הקצין מסכם כי חיל האוויר מסייע לרשויות הסמוכות לטיפול בנזקים: "חלוקת האחריות פועלת בצורה שבה מה שקורה בתוך הבסיס הוא באחריותנו, ומחוצה לו – באחריות הרשות האזרחית, איתה יש שיתוף פעולה".

———

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו לתת קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected] או כאן

תגובה אחת

  1. מה שקורה שם זו הזנחה איומה. כבר בשנת 1964 בשרותי שם היו מחזות כאלה כאשר מטוסי סופר מיסטר הוצפו במים עד אמצע הכונס . כדי להוציאם היה צורך לצלול במים עכורים לחיבור מוט הכוונה ועשרות בחורים במים עד כתפיהם דחפו את המטוסים החוצה. מאז ועד היום המחזה חוזר. אז המדינה היתה עניה . היום עשירה ופיתרון אין. הדבר עולה לנו הרבה מליונים. אבל עסוקים בבחירות ולמי יש זמן ואנרגיה לטפל יסודית בזה.חולדאי מטפל היום בהצפות אחרות.

Back to top button