חדשות הארץמבזקים

"זהו יום חגיגי": החלה הזרמה מסחרית של גז טבעי מישראל למצרים

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שיגר היום (רביעי) אגרת חגיגית לנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי לאחר שהלילה החלה הזרמה מסחרית של גז טבעי מישראל למצרים.

באגרת כתב הנשיא למקבילו המצרי: "זהו יום חגיגי בהיסטוריה של היחסים בין שתי הארצות שלנו. בעודי כותב לך, גז טבעי החל לזרום ממאגר לוויתן למצרים ולחבר בין המדינות והעמים שלנו. זרם הגז מביא עימו יתרונות לכלכלות שלנו ומעמיק את הקשר בין מצרים וישראל אחרי מעל 40 שנות שלום."

עוד הוסיף הנשיא: "מדינת ישראל רואה ביחסים עם הרפובליקה הערבית של מצרים נכס אסטרטגי. זהו מרכיב חיוני ליציבות האזורית המהווה דוגמה לפירות האפשריים של היחסים שיווצרו בעתיד ברחבי המזרח התיכון. שיתוף הפעולה המדיני והביטחוני שלנו כבר משמש יסוד חזק המוביל ליציבות וביטחון לשני עמינו ואני מאמין שנוכל להרחיב את שיתוף הפעולה שלנו לתחומים אזרחיים נוספים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: קובי גדעון, לע"מ

עוד כתב: "ההסכם אותו אנו מציינים היום הוא רק דוגמה אחת לדרכים הרבות בהן אנו יכולים לעבוד בצורה הדוקה יותר יחד, באופן שיקדם את כולנו. אני מקווה שנציגי המגזר העסקי והיזמים הנכבדים במדינותינו, שאת פני חלקם קיבלתי בבית הנשיא בירושלים בשבוע שעבר, יראו בכך הזדמנות לקדם עוד פרויקטים רבים שכאלה. על ידי קידום דרכים לחיבור בין העמים שלנו נבטיח שערכי השלום שהנחילו לנו מנהיגינו האמיצים שחתמו על הסכם השלום ההיסטורי בין המדינות, יהפכו חלק מהיחסים בין עמינו גם היום ובדורות הבאים. אין תרומה חשובה יותר שנוכל להעניק לילדינו ונכדינו למען עתיד בטוח יותר לכולנו."

"אדוני הנשיא, אזורנו עובר שינוי עמוק. כמנהיגים של עמינו הרואים את טובתם מול ענינו, אני מלא תקווה כי נמשיך לחתור ליציבות ושלום," חתם הנשיא את דבריו וצירף את חתימתו בעברית וערבית.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button