מבזקיםצבא וביטחון

מאות רבש"צים החזירו את רכבי הביטחון, "אין לנו יכולת לתת מענה"

מאבק רכזי הביטחון היישוביים עולה מדרגה. מהבוקר (חמישי) אין פעילות ברכבי הביטחון שניתנו על ידי משרד הביטחון. מאות הרבש"צים ברחבי הארץ החזירו הבוקר בלית ברירה את הרכבים בהם פעלו לשמירת הביטחון בהתיישבות, בגבולות עזה, ירדן, לבנון ובשאר חלקי הארץ.

הרבש"צים זועמים וטוענים כי אין הם יכולים לבצע את תפקידם כאשר משרד הביטחון ממשיך את התעלמותו המופגנת אליהם ולא מוכן לשבת ולדבר איתם. רכזי הביטחון מתנצלים בפני התושבים וציינו כי משרד הביטחון יודע כבר זמן רב על מצוקת הרבש"צים ומתעלם. על כן כל האשמה היא על משרד הביטחון והעומד בראשו נפתלי בנט.

צילום: דוברות הסתדרות לאומית

לדבריהם, בשבוע הבא יחזירו כלל הרבש"צים את נשקיהם האישיים ולאחר מכן יצאו להשבתה כוללת עד למענה לבקשותיהם המינימליות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

איתמר שרוני, סמנכ"ל גיוס בהסתדרות הלאומית תקף בחריפות את משרד הביטחון ואמר כי "בבוז צורם, משרד הביטחון הביא את ציבור הרבש"צים לשפל חסר תקדים בתולדות המדינה. עדיין לא מאוחר, ניתן וחייב לעצור את הכאוס הזה אשר לו השפעה ישירה על מיליון אזרחים בישובי המגן של מדינת ישראל".

איתי הופמן, סגן יו"ר ארגון הרבש"צים הארצי אמר כי "משרד הבטחון והעומד בראשו, נפתלי בנט, מפקירים את בטחון ההתיישבות ואת הרבש"צים. היום החרפנו את הצעדים הארגוניים והשבתנו את רכבי הבטחון, לצערי, החל מהיום בטחון היישובים עובר למשרד הבטחון ונפתלי בנט באופן ישיר. מתנצל בפני 1,000,000 תושבי היישובים המאויימים במדינת ישראל, אך במצב הנוכחי, נוכח האיומים בגבולות ובאיו"ש, אין ביכולתנו לתת מענה מבצעי".

מדובר בצעד נוסף של הרבש"צים לאחר שאמש החזירו את הציוד הצבאי.

ממשרד הביטחון נמסר כי "משרד הביטחון מוקיר ומעריך את פועלם של הרבש"צים ואת תרומתם לחיזוק הביטחון ביישובים. לאחרונה גיבש המשרד, יחד עם מרכז המועצות האזוריות, הסכם מעודכן הכולל הגדלה של תקציב ההשתתפות במימון מרכיבי ביטחון ליישובים המעסיקים רבש"צים. עמדת המדינה, היתה ונותרה, שהרבש"צים הם עובדי הישובים ועליהם לנהל מו"מ קיבוצי מול מעסיקיהם."

9 תגובות

  1. פשוט הזוי שהמדינה ושר הביטחון שלה מפקירים מיליון תושבים,למה שר הביטחון כל כך מפחד לשב לדבר איתם? אחרי הכל הם מרכיב ביטחון קריטי כאן וכולם יודעים את זה, טוב מאוד שההסתדרות הלאומית מנהלת עבורם את המאבק, זה המאבק של כולנו!

  2. חס וחלילה יקרה עכשיו משהו אל מי יבואו להאשים את אותם השובתים שהשביתה שלהם מוצדקת לחלוטין מגיע להם להיכלל בתוך משרד הביטחון כמו שאנשי קבע על תקן עציץ מקבלים משכורת מנופחת על כלום ושום דבר.

  3. אנשים ששומרים על ביטחון הישובים ולא מכירים בהם במשרד הביטחון? הזוי מה שקורה במדינה הזאת

  4. סהכ הגיוני ששר הביטחון לא משפף פעולה עם אנשי ביטחון.. מדינה הגיונית סהכ

  5. די מפתיע שדווקא בנט כושל לזהות את האנשים שעליהם הוא צריך לשמור. זה מחדל מרעיד סיפים. אני מקווה שהמאבק יעיר את מי שצריך

  6. יכול להיות שנפתלי התבלבל. אלו עמודי התווך עליהם מושתת הביטחון. ההסתדרות הלאומית לא יכולה להחליף הגיון בריא של שר בטחון

Back to top button