חדשות הארץמבזקים

נעמה יששכר תשוחרר מהכלא? "לא שוללים אפשרות שתקבל חנינה"

גורמי ממשלה בכירים צוטטו הערב (חמישי) בעיתון הרוסי "קומרסאנט" המקורב לממשל כי אינם שוללים את האפשרות שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין יעניק חנינה לנעמה יששכר שהורשעה בהחזקה והברחת סמים.

במקביל ציינו הגורמים כי הם מביעים צער וכעס על ישראל בכך שלא עמדה בבקשותיה של רוסיה שלא להסגיר את אלכסיי בורקוב אזרח רוסיה, שנעצר בשדה התעופה בתל אביב בשנת 2015, לארצות הברית. ארצות הברית מאשימה אותו בהונאה, קשירת קשר לביצוע פשע, גניבת זהות והלבנת הון.

אחד מהגורמים אמר, "הייתי רוצה שזו תהיה עסקה דו כיוונית", אף על פי כן ישנה האפשרות שנעמה יששכר תשוחרר מסיבות הומניטריות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ולדימיר פוטין יגיע לישראל ביום חמישי הבא (23 בינואר) יחד עם 45 אישים בכירים מהעולם כדי להשתתף בפורום השואה הבינלאומי ביד ושם. פוטין יחנוך את האנדרטה בגן סאקר בירושלים לזכר קורבנות המצור על לנינגרד.

היום התקיימה שיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בהודעת לשכת ראש הממשלה נמסר לאחר השיחה כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על ההתפתחויות באזור ועל עניינה של נעמה יששכר. השיחה הייתה חמה ועניינית. השיחה חיזקה את האופטימיות של ראש הממשלה שעניין שחרורה של נעמה יששכר מתקדם לקראת פתרון."

לעומת זאת, בהודעה שהוציא הקרמלין לאחר השיחה בין השניים לא הוזכר כלל שמה של נעמה יששכר.

בהודעת הקרמלין נמסר כי "מספר סוגיות אקטואליות של שיתוף פעולה רוסי-ישראלי נבחנו לאור ביקורו של ראש המדינה בישראל החודש שיגיע להשתתף באירועי זיכרון שהוקדשו לציון 75 שנה לשחרור מחנה הריכוז אושוויץ ויום הזיכרון לשואה".

צילום: פייסבוק naama.issachar

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין וגם ראש הממשלה בנימין נתניהו הגישו בקשה רשמית מנשיא רוסיה פוטין שיעניק חנינה לנעמה יששכר.

באפריל 2019 טסה נעמה מדלהי לתל אביב דרך מוסקבה, שם מצאו קציני המכס 9.6 גרם חשיש בתרמיל שלה. באוקטובר גזר עליה בית המשפט בעיר חימקי שבמחוז מוסקבה, שבע וחצי שנות מאסר בפועל. בחודש שעבר (דצמבר) התקיים דיון בבית הדין האזורי בערעור שהגישה אך בקשתה נדחתה והעונש שהוטל עליה נשאר על כנו.

יפה, אמה של נעמה יששכר אמרה הערב בראיון שקיימה לחדשות 12 כי היא מאוד מאמינה, מקווה ומתפללת שתשתחרר בקרוב. "זה מעודד ונותן עוד תקווה" אמרה יפה בקשר לשיחה שניהל ראש הממשלה נתניהו עם הנשיא פוטין והוסיפה, "זה באמת הרים אותי קצת, כי אני מאד לחוצה השבוע. אני כאילו מחכה שתגיע השיחה שתגיד היא משתחררת . אבל כנראה שלא, כנראה שהוא יגיע לארץ בלעדיה".

"אני מאד מאמינה. מקווה, מתפללת. הוא יצטרך לפתוח את ליבו. אני אנסה להגיע אליו דרך מכתב ופשוט להתחנן לפניו, כי זה תלוי בו עכשיו. מר נתניהו עשה כל מה שהוא יכל, אני יודעת שיש מגעים כבר הרבה מאד זמן. והכדור אצל פוטין עכשיו".

Back to top button