מבזקיםפוליטי / מדיני

"הסיכוי לפתרון מדיני עם עזה, כמו הסיכוי של ישראל לזכות במונדיאל"

אבי דיכטר, סגן שר הביטחון אמר היום (שישי, 17.1) בכנס הקבלנים המקצועי בים המלח של ארגון קבלני באר שבע והנגב וארגון בוני ירושלים כי "הסיכוי שיהיה פתרון מדיני עם עזה דומה לסיכוי של ישראל לזכות במונדיאל", כשהתייחס לסיכויי הליך הסדרה עם עזה.

דיכטר נשאל אם הוא רואה בעזה איזשהו פתרון מלבד חיסול החמאס, בימים האלו שהקו המנחה של ראש הממשלה הוא כמה שיותר לכיוון הסדרה.

"מדינת ישראל הוכיחה לכולם שהיא יודעת לעשות הבחנה מתי להשתמש בטקטיקה ומתי באסטרטגיה. המציאות בעזה של התקופה האחרונה היא שהחמאס מצליח לעשות כמעט את כל מה שהוא רוצה. מבחינה טקטית, אנו מנסים לייצר הבנות בתיאום עם המצרים מול החמאס כדי ליצור שקט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לנו ולמצרים יש אינטרס משותף בנושא הזה. הסיכוי שיהיה פתרון מדיני לעזה, לכך שתשתיות הטרור הצבאיות של החמאס והג'יהאד ייעלמו, הוא נמוך מאוד".

שנשאל אז איך נפתור את בעיית עזה, ענה דיכטר: "עזה לא דומה ללבנון. מול עזה, שהיא בעלת יכולת טרור, צריך הרתעה מסוג אחר. סוגיית עזה תיפתר במהלך צבאי שצריך לצאת אליו עם הרבה מאוד אוויר בריאות".

צילום: שמואל אדלר

שנשאל אם הוא מקבל את הביטויים של הקצינים שאומרים שנתמודד עם הרקטות, ענה שכדי לצאת למערכה שלמה צריך להכין אותה היטב מכל הבחינות – צבאית, מדינית וכלכלית. ולדעת מה המטרה בסוף הדרך. "מהסיבה שיצאנו לחומת מגן באיוש ולא בעזה ב2002. עשינו הערכת מצב וראינו ש90% מהטרור הוא באיוש לכן מיקדנו שם את המאמץ, ואפשרנו למשק להתאושש. עד אז, נכיל בלוני תבערה, רקטות ונתקוף נקודתית".

דיכטר התנגד לסוגיית להכנסת פועלים הזרים בתקופה זו ואמר: "היום, הכנסת פועלים לישראל מהווה סיכון. אני בעד לאפשר הכנסת פועלים לישראל רק שנדע שזה לא מהווה סיכון. אני חושב שאף אחד לא בעד להגדיל את האיום בתוך ישראל. חלק קטן מהפועלים מגויס לצורך פיגועים ביהודה ושומרון. שעזה לא תהיה יותר ישות טרור עם יכולת. הכנסת הפועלים לישראל תהיה שונה לחלוטין".

תגובה אחת

  1. ברור שרצועת עזה הקטנה לא יכולה להתקיים כישות עצמאית וגם לא כחלק מישות מדינית בלי קשר קרקעי לחלק השני. אי לכך צריך לדון עם מצריים בהחזרת רצועת עזה למצריים, כפי שהיה בעבר. נשמח לנהל איתם חיים של שלום ומסחר וכבוד הדדי לו יהיו חלק ממדינה ריבונית שיש לנו הסכם שלום איתה. חבל מאד שכשהחזירו את סיני לא החזירו גם את עזה. אבל כל עוד הנר בוער,,, אפשר לתקן.

Back to top button