צרכנות

הסוף לכאבי ברכיים, פתרון אמיתי ללא ניתוח

לא נעים לקום בבוקר מהמיטה, להתרומם ולחוש כיצד הברכיים כואבות במהלך כל תזוזה. כאבי ברכיים עלולים לשבש את השגרה היום יומית, ולמנוע מהמטופל לבצע פעולות ספורטיביות שהוא אהב לעשות כמו הליכה, ריצה או אימונים בחדר הכושר. הימנעות מפעילות גופנית עלולה לפגוע בבריאות ולהוביל גם למצבים של דיכאון וירידה במצב הרוח. על מנת לשים סוף לכאבי הברכיים, לא מוכרחים לבצע ניתוח. שיטה חדשנית מוכיחה שאפשר לנהל אורח חיים תקין ולהיפטר מכאבי הברכיים אחת ולתמיד.

כשהגוף מתרגל לתנועה חדשה

כדי להיפטר מכאבי ברכיים מציקים, כל מה שיש לעשות זה ללכת. אך זה לא כל כך פשוט. לא מדובר בהליכה רגילה ברחוב או במגרש ספורט. כאשר אתם מגיעים לטיפול בתנועה, מחברים את הרגליים למערכת תנועה מיוחדת, בהתאם לסוג הכאבים שאתם סובלים מהם וסוג הבעיה שלכם. מערכת התנועה מורכבת משתי ידיות מכניות, ואת הידיות האלה מצמידים אל סוליות הנעליים. המערכת מאפשרת למטופל לנוע, תוך שהיא מחלקת עומסים בין חלקי הגוף, כך שהעומס על הברך פוחת. הגוף, בתורו, "לומד" את דפוסי התנועה הבריאים והנכונים לו, דבר המביא לריפוי הברכיים הכואבות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כל שהמטופל צריך לעשות הוא לבצע הליכות קצרות של 10 דקות ביום. מדובר בשיטה חדשנית המפחיתה כאבים ללא התערבות כירורגית וללא שימוש בתרופות. למעשה, היא עוזרת לאדם לעזור לעצמו לטפל בכאבי הברכיים שלו.

כיצד בנויה הברך?

על מנת להבין כיצד נוצרים כאבי ברכיים, חשוב לבחון תחילה כיצד בנויה הברך. המפרק של הברך מורכב ממפגש של עצמם השוקה ועצם הירך, וממפגש של פיקת הברך עם הקצה הרחיקני של עצם הירך ועם המפרק הממוקם בין עצם השוקה לעצם הירך. המקום שבו העצמות נפגשות ומחליקות זו על גבי זו (המשטחים המפרקיים) מכוסים בשכבת הסחוס אשר מפזרת את עומס התנועה באופן חלק. הסחוס גם מכיל שני מניסקוסים אשר נועדו לספוג את הזעזועים ולהגן על הברך. עצמות הברך מחוברות אחת אל השנייה בעזרת גידים ושרירים, כאשר השריר הגדול מביניהם נקרא הארבע ראשי.

איך אפשר לשמור על הברכיים ולמנוע כאבים?

כאבי ברכיים נוצרים מסיבות שונות, החל מפגיעות פיזיות ועד לדלקות. ניתן לנסות להקדים תרופה למכה ולשמור על הברכיים בכמה דרכים:

  • שמרו על משקל גוף תקין – מומלץ לשמור על משקל תקין ולהקפיד לבצע פעילות גופנית שלוש פעמים בשבוע ולשמור על תזונה נכונה. ככל שתישארו רזים יותר, תוכלו להפחית עומס מגופכם, ובין השאר גם מהברכיים.
  • חזקו את הברכיים בעזרת תרגילים – בצעו תרגילים לחיזוק שרירי הברכיים על מנת לחזק אותם ולמנוע כאבים. לדוגמה, ניתן לבצע תרגילי מתיחה שונים לצורך חיזוק השריר הארבע ראשי, וכן תרגילי מתיחות שונים דוגמת תרגילי מתיחה מול קיר, מתיחה עם כדור, הרמה ישרה של הרגל, כריעה על ברך ועוד.
  • חבשו מגינים – אם אתם עוסקים בפעילות גופנית אינטנסיבית כמו משחקי כדור או רכיבה על אופניים, מומלץ לחבוש מגינים כדי לשמור על הברכיים מפני זעזועים שונים.
  • השחייה טובה לברכיים שלכם – מלבד זאת שמדובר בפעילות מהנה ומרגיעה, היא מסייעת לכם לשמור על הרגליים, ובייחוד הברכיים. אם אתם סובלים מכאבי ברכיים כרוניים, מומלץ להרבות בשחייה ובתרגילים בתוך המים, על מנת להפחית את העומס מהגוף.

אלה רק כמה שיטות שיעזרו לכם למנוע את כאבי הברכיים. אך אם אתם עוסקים בפעילות גופנית אינטנסיבית והתחלתם לחוש לאחרונה בכאבי ברכיים, חשוב לפנות אל הגורם המקצועי שיוכל להפנות אתכם לטיפול המתאים. זכרו כי גם כאבים נסבלים למדיי עלולים להפוך לכאבים עזים, ולכן לא מומלץ לחכות.

Back to top button