מבזקיםתנועה ותחבורה

תל אביב: גשר שדרות יהודית – ביצרון ייפתח מחר לשימוש הציבור הרחב

שנה בדיוק לאחר תחילת העבודות להקמתו, ייפתח מחר (שני, 20.1.20) גשר שדרות יהודית-ביצרון לשימוש הציבור הרחב. הגשר הוקם במימון מלא של עיריית תל אביב-יפו בסך של כ-65 מיליון ש"ח ובאמצעות חברת נתיבי איילון. אורכו 110 מ' ורוחבו כ- 11 מ' והוא יכלול פתרונות הצללה עונתיים.

הקמת גשר שדרות יהודית-ביצרון הינה חלק ממדיניות עיריית תל אביב-יפו לחיזוק המארג העירוני בין חלקי העיר השונים ועידוד הליכה ברגל והשימוש באופניים ככלי רכיבה יום-יומי. הגשר, אשר תוכנן עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים (ללא תחבורה ממונעת), מהווה חלק ממערכת הצירים המרכיבה את השלד העירוני הירוק המחבר את מזרח העיר אל המרכז והים. הקמתו מבטיחה חיבור נוח אל תחנת הרכבת הקלה (הקו האדום) המוקמת בקצה המערבי של שדרות יהודית ומעבר ראוי עבור רוכבי האופניים. בנוסף, תתאפשר גישה נוחה עבור תושבי שכונת ביצרון ויד אליהו למרכז העיר, לשרונה ולמתחם התרבות (הסינמטק, מוזיאון תל- אביב, הקאמרי, היכל התרבות) ותושבי מערב העיר יוכלו להגיע בקלות למוקדי התעסוקה והבילוי בחלקה המזרחי. כמו כן, מעודד הגשר התניידות בטוחה ברגל ובאופניים ויסייע להפחתת מס' כלי הרכב בתוך גוש דן – לרווחת כלל תושבי המטרופולין.

צילום: דוברות עיריית תל אביב

עיצוב ותכנון הגשר הופקדו בידי משרד "חן אדריכלים", אשר זכה בתחרות אדריכלים שהתקיימה בשנת 2010. ההצעה הנבחרת נתנה מענה לכל הדרישות שהועלו במסגרת התחרות, בין היתר, מאפשר התכנון שהוצע חיבור ראוי לשתי גדות נתיבי איילון. מבחינת מראהו החיצוני הגשר נעים לעין, מעוצב "בקו נקי" ואינו מסורבל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כזכור, העבודות להקמתו המתוכננת והמתואמת של גשר שדרות יהודית, שהיו אמורות להתקיים באוגוסט- אוקטובר 2018, נדחו עקב התערבות שר התחבורה לשעבר ישראל כ"ץ, בעקבות לחץ המפלגות החרדיות שנבע מהעבודה המתוכננת בשבת. בעקבות כך הגישה עיריית תל אביב-יפו עתירה לבג"צ, ולשמחתנו, שופטי בית המשפט העליון הבהירו לשר כי החלטתו אינה סבירה ואישרה את העבודות במתכונתן המקורית. לאחר עיכוב של כחצי שנה, העבודות להקמת הגשר החלו בינואר 2019 והסתיימו, כאמור, בימים אלה.

צילום: דוברות עיריית תל אביב

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי: "כפי שהבטחנו- גשר שדרות יהודית אכן קם. גם אם חיכינו לו זמן רב מדי בגלל לחצים פוליטיים, התערבות פוליטית של שר התחבורה לשעבר ובעיות בביצוע. הגשר הוא אלמנט חשוב בחזון שלנו לתעדוף הולכי רגל ורוכבי אופניים, תוך צמצום תנועת הרכב הפרטי וחיבור חלקי העיר השונים. בשנים הקרובות נוכל לראות ברחבי העיר עוד ועוד פרויקטים עם מטרה דומה".

צילום: דוברות עיריית תל אביב
צילום: דוברות עיריית תל אביב
צילום: דוברות עיריית תל אביב
צילום: דוברות עיריית תל אביב
צילום: דוברות עיריית תל אביב
צילום: דוברות עיריית תל אביב
צילום: דוברות עיריית תל אביב
צילום: דוברות עיריית תל אביב

Back to top button