בריאותמבזקים

"הרגשתי שאני לא יכול לנשום": כך ניצלו חייו של זיו שהתמוטט בחרמון

גלש ישר לצנתור – צוות מערך הלב של המרכז הרפואי פדה-פוריה הציל את חייו של זיו שעבר התקף לב בעודו גולש בחרמון.

זיו בר נוף (46) מחיפה הגיע ביום רביעי (15.1.20) בבוקר, כמדי שנה, לגלוש בחרמון. "נסעתי עם גיסי לגלוש בחרמון, כמו בכל שנה, עשינו כמה מסלולים ואז החלטנו לרדת למטה. פתאום, 200 מ' לפני היציאה הרגשתי שאני לא יכול לנשום!".

כך החל הסיפור הדרמתי של זיו, תוך דקות הוזעקה עזרה, הוא הועבר באופנוע שלג למרפאה של אתר החרמון, שם איבד את ההכרה ועבר החייאה כולל מתן מכות חשמל עקב דום לב. תוך זמן קצר, זיו הועבר בפינוי מוסק ודחוף, למערך הלב של המרכז הרפואי פדה-פוריה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

ד"ר דיאב גאנם, מ"מ מנהל מערך הלב מסביר, "זיו הגיע אלינו במצב קשה, עם קוצר נשימה ובצקת ריאות… הודיעו לנו שהמסוק בדרך ואנחנו נערכנו במהירות, הוא הוכנס לצנתור והתברר שהעורק הראשי שלו חסום ב100%, פתחנו את החסימה עם סטנט וייצבנו אותו, לשמחתנו תוך שעות ספורות חל שיפור במצבו".

ד"ר גאנם מוסיף אזהרה לגולשים בחרמון ובאופן כללי לגבי פעילות גופנית בחורף, "חשוב לא לעשות מאמץ יתר באופן פתאומי, אלא בצורה מאד הדרגתית. מאמץ פתאומי יכול להיות טריגר שיגרום להיווצרות של קריש דם. צריך גם להיזהר מהחשיפה לקור, קור מכווץ את כלי הדם וכשהעורק מתכווץ אספקת הדם לשריר הלב יורדת".

"אני מרגיש הרבה יותר טוב ושמח לחזור היום הביתה, אני לא זוכר את הכל כי באיזשהו שלב איבדתי את ההכרה, אבל ברור לי שהיה לי מזל גדול ,הפרמדיק במרפאה והצוות פה בפוריה הצילו לי את החיים". זיו מסיים עם אנקדוטה, מתברר שלפני עשרים שנה, גם אביו טופל כאן, "אבא שלי עבד במקורות והמקרה היה כשהוא עבד פה באזור, הוא היה אז בדיוק בגילי והסיפור המדהים הוא שאבא שלי עבר אוטם שריר הלב וגם הוא טופל כאן והמחלקה הקרדיולוגית של פוריה הצילו את חייו".

צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה
צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

תגובה אחת

Back to top button