צרכנות

סוגי שעונים ודגמים בולטים

החלטתם שאתם מבינים קצת יותר בשעונים והחלטתם לקנות שעון חדש. נכנסתם לחנות השעונים הקרובה לביתכם והמוכר שאל אתכם איזה סוג של שעון אתם מחפשים? נתקעתם ולא הבנתם מה הוא רוצה ממכם? בשביל זה הכנו עבורכם את המדריך הבא, בו נסקור את סוגי השעונים השונים ודגמים בולטים בהם.

שעוני תעופה

שעון התעופה הראשון בעולם ואחד משעוני היד הראשונים בעולם היה דווקא הקרטייה סנטוס. שעון מרובע עם ספרות רומיות שהיום נחשב אולי להכי רחוק שיש משעון תעופה. לואי קרטייה ייצר אותו בשנת 1904 עבור חברו, הטייס הנודע אלברט סנטוס-דומונט שביקש ממנו שעון בעזרתו יוכל לקרוא את השעה במהלך טיסה. במרוצת השנים שעוני תעופה עברו שינוי משמעותי, כשחילות אוויר ברחבי העולם דרשו שעונים גדולים (במקרים מסוימים בקוטר של מעל ל-50 מ"מ), נוחים לקריאה, מדויקים ועם כתר גדול ובזל מחורץ, כך שניתן יהיה לתפעל אותם גם עם כפפות במהלך טיסה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דגמי שעוני תעופה בולטים כיום – ברייטלינג נוויטיימר, אוריס ביג קראון, זניט פיילוט.

זניט פיילוט. צילום: שניידר שעונים, רעננה

שעוני צלילה

שעון הצלילה הראשון בעולם היה הרולקס אויסטר שהושק בשנת 1926. המטרה העיקרית של שעונים כאלו הייתה האפשרות להיכנס איתם למים, משהו שהיה נחשב בלתי אפשרי עד אז. היום, תקן ה-ISO לשעוני צלילה קובע כי הם צריכים להיות עם בזל חד-כיווני, סימוני דקה מובחנים, נראות ממרחק של 25 ס"מ בחושך מוחלט ומחוג שניות זוהר, כדי שנוכל לדעת שהשעון עדיין פועל. בנוסף, כדי ששעון יוגדר כשעון צלילה הוא צריך להיות בעל עמידות למים בעומק של 100 מטרים כיום, כשבואו נודה על האמת, זה לא באמת מספיק למי שבאמת נחשב צוללן מקצועי, שבטח היה מעדיף להשתמש במחשבון צלילה.

דגמי שעוני צלילה בולטים כיום – רולקס סאבמרינר, אומגה סימאסטר, טודור בלאק ביי הריטג'.

טודור בלאק ביי. צילום: שניידר שעונים, רעננה

שעונים צבאיים

אין הגדרה מדויקת למה נחשב שעון צבאי, מה שמעורר ויכוח מתמיד בקרב חובבי שעונים. חלק יגידו כי מדובר בשעונים שהיו בשימוש של צבאות שונים או חילות שונים ברחבי העולם. אחרים יגידו כי מדובר בשעון פרקטי ושימושי, סולידי ולא נוצץ. אחרים יגידו כי מדובר בשעון עמיד לסביבות קיצוניות ולתנאים קשים.

דגמי שעונים צבאיים בולטים כיום – דבוסה מיליטרי, IWC PILOT SPITFIRE, ברמונט ARROW.

דבוסה מיליטרי מושחר. צילום: שניידר שעונים, רעננה

שעוני כרונוגרף

מכירים את השעונים שיש להם עוד "מיני לוחות" או אם תרצו בשפה עממית עוד יותר, עיגולים קטנים כאלה בתוך השעון? עכשיו אתם יודעים שקוראים להם שעוני כרונוגרף. סביר להניח שלא תצטרכו בחיים שלכם להשתמש בפונקציית כרונוגרף (מדידת זמן), אבל היי, זה נראה מגניב לגמרי על השעון שלכם, אז למה לא לקנות שעון כזה? אפשרות מדידת הזמן הפכה את שעוני הכרונוגרף לחביבים במיוחד על טייסים, נהגי מרוצים ואפילו אסטרונאוטים שיוצאים למשימות בחלל …

דגמי שעוני כרונוגרף בולטים כיום – אומגה ספידמסטר, רולקס דייטונה, זניט אל פרימרו כרונוגרף.

זניט אל פרימרו. צילום: שניידר שעונים, רעננה

שעוני דרס

שעונים פשוטים, אלגנטיים, קלאסיים. כאלו שישתלבו היטב עם חליפה, יתאימו לארוחת ערב חגיגית או לפגישת עסקים חשובה. כדאי שהם יהיו דקים מספיק כדי להחליק באלגנטיות אל מתחת לשרוול החולצה המחויטת שלכם ורק יציצו מתחתיה בעדינות.

דגמי שעוני דרס בולטים כיום – ייגר לה-קולטרה רברסו, קרטייה סנטוס, וושרון קונסטנטין פטרימוני.

ושרון פטרימוני. צילום: שניידר שעונים, רעננה

שעוני אזור זמן שני (GMT)

מרבים לטייל ברחבי העולם? אלו השעונים עבורכם. השעונים הללו מגיעים לרוב עם מחוג שעה נוסף, בעזרתו ניתן לראות את השעה באזור זמן אחר. למשל, אם אתם מישראל ומטיילים בניו יורק, תוכלו לכוון את השעון להראות את השעה בניו יורק ואת מחוג השעות הנוסף להראות את השעה בישראל. אפשרות נוספת שחביבה על יצרניות שעונים היא כיתוב של שמות ערים שונות ברחבי העולם מסביב ללוח השעון, כך שניתן לראות את השעה בכל אחת מהן, עם מחוון מסתובב.

דגמי שעוני GMT בולטים כיום – רולקס GMT MASTER, פטק פיליפ 5203R, ייגר לה-קולטרה פולריס גאוגרפיק.

רולקס באטמן GMT-MASTER II. צילום: שניידר שעונים, רעננה

שעונים חכמים

בואו לא נכנס לוויכוח האם הם באמת שעונים ונתייחס אליהם כרגע כאל שעונים. מדובר בשעונים שהם סוג של מחשב לכל דבר שאותו ניתן לענוד על פרק כף היד. הם מתחברים לרוב אל סמארטפון או שהם מהווים סוג של סמארטפון בעצמם.

דגמי שעונים חכמים בולטים כיום – אפל ווטש, טאג הויר קונקטד, גלקסי ווטש.

מחפשים אחד מהשעונים במדריך שלנו או שאתם סתם רוצים להתרשם משעונים? אתם מוזמנים לשניידר שעונים ותכשיטים, שם אחד המומחים שלנו ישמח להציג בפניכם מגוון רחב של שעונים ממיטב היצרניות בעולם.

Back to top button