מבזקיםמשפטי/פלילי

תושב עפולה מואשם ב-4 מעשי שוד שביצע בסניפי בנק בעיר

בתום חקירה משטרתית מורכבת הוגש אתמול כתב אישום נגד תושב עפולה בגין 4 מעשי שוד של בנקים בעפולה, הלבנת הון וזיוף סימני היכר של הרכב.

תחילתה של החקירה לפני כשבועיים, בדיווח שהתקבל במוקד 100 של משטרת ישראל אודות שוד סניף בנק בינלאומי בעפולה. הנאשם, בן 52 מעפולה, כך על פי כתב האישום, נכנס לבנק, ניגש לכספרית ובאיומי אקדח דמה שדד סכום כסף של עשרות אלפי שקלים. ביציאתו מהבנק הוא נעצר על ידי שוטרים אשר הגיעו למקום באופן מידי ואזרח שסייע לשוטרים.

במהלך חקירה מורכבת, תוך ביצוע מגוון פעולות אופרטיביות ותוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, הצליחו החוקרים לאסוף ראיות אשר קושרות את החשוד באופן ישיר לביצוע 3 מעשי שוד נוספים של בנקים בעיר עפולה, אשר בוצעו על ידו בין השנים 2017-2019, במהלכם שדד מאות אלפי שקלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנאשם פעל באותה שיטה וביצע שודים באמצעות אקדח דמה כאשר הוא נכנס לבנק רעול פנים, מאיים על הכספרית ודורש למסור לו כסף.

בסמוך לאחר כל אירוע שוד, כך על פי כתב האישום, הפקיד הנאשם חלק הארי משלל השוד בחשבון הבנק שלו. את ההפקדות פיצל הנאשם לסכומים קטנים, לרוב מתחת ל- 10.000 ש"ח וזאת במטרה להסתיר את מקור הכספים.

בנוסף זייף הנאשם וטשטש סימני זיהוי של הרכב באופן שהיה מסתיר את לוחיות הרישוי של רכבו ע"י לוחית רישוי אחרת ובכך עשה מעשה המקשה לזיהוי רכב, אשר שימש אותו לביצוע השוד.

במסגרת החקירה, אשר הופקדה בידי צוות חקירה מיוחד ולוותה ע"י פרקליטות מחוז צפון, אספה המשטרה עדויות וראיות שונות והביאה לגיבוש תשתית ראייתית כנגד הנאשם לצורך הגשת כתב אישום. מעצרו של הנאשם הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בנצרת ואתמול, עם סיומה של החקירה הוגש נגדו, באמצעות פרקליטות מחוז צפון, כתב אישום ובקשה למעצר עד תום הליכים.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button