חדשות הארץמבזקים

הכנות אחרונות לטקס חנוכת האנדרטה לזכר קורבנות המצור על לנינגרד

משרד ראש הממשלה משלים בימים אלה את ההכנות האחרונות לטקס חנוכת האנדרטה לזכר גבורת הלוחמים והתושבים שנהרגו במצור על לנינגרד. לפני זמן קצר, התקיימה החזרה הגנרלית לקראת טקס חנוכת האנדרטה, שיתקיים ביום חמישי הקרוב, 23 בינואר 2020.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לטקס חנוכת האנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד, ב- 27 בפברואר 2019, בעת ביקורו של רה"מ נתניהו במוסקבה, ואמר: "בקרוב נחנוך אנדרטה בירושלים לזכר נופלי המצור בלנינגרד. אדוני הנשיא, אני מבקש להזמין אותך להיות אורח הכבוד שלנו שם. אין ראוי ממך". באותו המפגש, הנשיא פוטין נענה להזמנתו של ראש הממשלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בימים אלה מוביל משרד ראש הממשלה, בשיתוף עיריית ירושלים וקק"ל, את ההכנות האחרונות לקראת טקס חנוכת האנדרטה להנצחת גבורתם של הרוגי המצור על לנינגרד. ראש הממשלה בנימין נתניהו יארח בטקס את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נשיא המדינה ראובן ריבלין ואישים נוספים.

צוות אמנים מישראל ומרוסיה, האדריכל אודי כסיף, הפסל אדם פרץ, האדריכלים אנטולי ולאדה צ'רנוב והפסל ולדיסלב מנצ'ינסקי, עבדו בשיתוף פעולה להקמת האנדרטה, משלב הרעיון ועד שלב הביצוע. בימים האחרונים הושלמה העבודה על האנדרטה והיא הוצבה במקומה. גובה האנדרטה הוא 8.5 מטרים, עשויה נחושת, עם אלמנט ברונזה יצוק המייצג את להבת הנר. תנועת הלהבה באה לידי ביטוי באמצעות ספירלה המוארת בשעות הלילה ליצירת אפקט מיוחד של נר-תמיד בוער.

צילום: לע"מ
צילום: לע"מ

באירוע יופיעו מארינה מקסימיליאן בלומין שתבצע בעברית וברוסית את השיר "תכול המטפחת", דוד ד'אור יחד עם זמרת האופרה מסנט פטרסבורג, טטיאנה פבלובסקיה, וזמר האופרה וסילי גרלו שיופיע עם תזמורת הווטרנים הישראלים.

בטקס צפויים להשתתף וטרנים שהשתתפו במלחמת העולם השנייה וניצולי המצור, שגרירים וכ-600 אורחים נוספים שמגיעים במיוחד לטקס מרוסיה וממדינות נוספות. יחד עם הנשיא פוטין, מגיעים לישראל כ-100 עיתונאים מרוסיה שיסקרו את האירועים.

Back to top button