צרכנות

כרמי גת: השכונה החדשה בצפון קריית גת

כרמי גת זוהי שכונה חדשה בקריית גת שנמצאת בחלקה הצפוני של העיר, בין מסילת הרכבת ממזרח וכביש 40 ממערב. מדובר על פרוייקט חדש והגדול ביותר בארץ מאז הקמת העיר מודיעין.

הסכם גג ראשון במדינת ישראל

שכונת כרמי גת היא הראשונה שמוקמת במודל של הסכם גג שנערך בין מדינת ישראל, רשות מקרקעין, משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון לבין רשויות המקומיות כאשר המטרה היא להגדיל את היצע הדירות במטרה להוזיל את מחירי הדירות בארץ ולאפשר לזוגות צעירים לרכוש דירה. למידע נוסף על השכונה ניתן להיכנס לאתר חדשות כרמי גת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

למה כדאי לגור בכרמי גת?

קרית גת שוכנת על עורק התחבורה הראשי של ישראל כביש 6 וממנה מסתעפים כבישים לכיוונים שונים. זמן נסיעה ברכבת לערים מרכזיות כמו תל אביב או רמת גן כ- 45 דקות, עד באר שבע כ- 30 שעה, נסיעה ברכב עד אשדוד כ 30 דקות וכ- 15 דקות עד אשקלון. מיקום גיאוגרפי נוח ומתאים בייחוד עבור הזוגות הצעירים שמעוניינים לשדרג את המגורים או לקנות דירה במחיר סביר במיקום יחסית נוח לערים מרכזיות סמוכות.

בנוסף, שכונת כרמי גת עשירה בגני שעשועים לילדים, פארקים לכלבים, שבילי אופניים וטיילת מרשימה. רוב תושבי כרמי גת הם זוגות צעירים ומשפחות שעברו לשכונה במטרה להקים בית במקום עם פוטנציאל צמיחה וקידום גבוהים.

מה הדברים שפחות סימפטיים?

ראשית כל, שכונת כרמי גת עדיין בבנייה ונראה כי הבניה תמשיך עוד מספר שנים. הבניה באה לידי ביטוי בטרקטורים שעוברים בכבישי השכונה גם באזורים מאוכלסים, אזורים ללא מדרכות, ערימות של פסולת בניין וכל מה שמשתמע מאתר בניה. למרות הבניה המתקדמת ישנם אזורים שלא בנויים כלל. כמו בכל תכניות בניה עלולים להיות עיכובים בבניה. למשל, מתחם ביג אמור היה להיפתח בשנת 2019 אך הבניה עדיין לא בפתח. צפי לבנית מרכזים מסחריים בעוד מספר שנים. בשכונה עדיין אין סופרמרקט או מרכז מסחרי, אף חנות או משרד עסקי. כדי לעשות קניות יש צורך להגיע לשכונות הוותיקות בקריית גת.

נושא בעיתי נוסף היא הארנונה הגבוהה בשכונת כרמי גת. מחיר ארנונה למ"ר מגיע לכ- 50 שקלים. תשלומי ארנונה גבוהים ביחס לשכונה החדשה ובשל שטחים משותפים נרחבים בבניינים. כך ארנונה לדירת 3 חדרים כ- 1200 ש"ח, ארנונה לדירת 4 חדרים יכולה להגיע לכ- 1500 ש"ח, ארנונה לדירת 5 חדרים יכולה להגיע לכ- 1700 ש"ח ופנטהאוז למעל 2,000 ש"ח.

מתחמי מגורים חדשים וקרבה לערים מרכזיות מושכים אל השכונה זוגות ומשפחות צעירות ממעמד סוציו אקונומי בינוני. אין ספק כי בעוד מספר שנים, במידה ותמשיך ההשקעה בשכונה, כרמי גת תהפוך לפנינה של האזור.

 

3 תגובות

  1. המדינה ביחד עם הקבלנים עבדו שוב על האזרחים.
    הבטיחו שהכול יהיה בנוי בעת איכלוס, אין שום שירותים לתושב.
    אפילו הפארק שהבטיחו לא נראה באופק.

  2. כתושב כרמי גת, שעבר מעיר איכותית במרכז הארץ לדעתי את טועה ומטעה.
    כרמי גת היא שכונה מעולה בהתהוות!

    הארנונה מעט יקרה אבל תלוי בניין. אני בדירת 4 חדרים משלם 1,150 לחודשיים ולא 1,500.

    בקיצור, אם שוקלים מעבר לשכונה – מומלץ לבוא ולהתרשם בעצמכם ולא לקרוא טוקבקיסטים.

  3. הארנונה יקרה ולא הגיונית, אין אפילו מכולת בשכונה, בית ספר תת רמה. אני מרגישה שעשיתי טעות כשעברתי לכאן.

Back to top button