מבזקיםצבא וביטחון

מספר החללים בצה"ל בשנת 2019 הנמוך ביותר מאז הקמתו

אגף כוח האדם בצה"ל פרסם היום (רביעי) את נתוני הנפגעים לשנת 2019. על פי הנתונים, בשנה החולפת נוספו למניין החללים 27 משרתים בסדיר, בקבע ובמילואים, לעומת 43 בשנה שעברה. מתוכם, 2 נפלו בפעילות מבצעית קרבית, 1 בפעילות חבלנית עוינת, 5 בתאונות דרכים, 12 מחשד להתאבדות, 2 בשל מחלות ו-3 נוספים בשל נסיבות אחרות.

באגף כוח האדם מדגישים כי על פי הנתונים בעשור האחרון, מספר החללים כתוצאה מהתאבדות נמצאת במגמת ירידה. רמ"ט אכ"א תא"ל מישל ינקו התייחס לנתונים אלה ואמר: "אנחנו מבצעים תהליך מאוד מקיף בכל אירוע אובדנות – נפתחת חקירת מצ"ח שבסופה מוגשים ממצאים בהתאם לכלים שמפעילה. כמו כן מוקם צוות בראשות אל"ם שבודק את הלמידה המערכתית ותהליכים שקרו לפני ההתאבדות. אנחנו עושים את המירב כדי לתחקר וללמוד – כל אחד מהחללים האא אחד יותר מדי".

רמ"ט אכ"א התייחס גם להרוגים בתאונות הדרכים ואמר כי "חשוב לציין את מבק"א (מפקדת בקרת איכות) וזרוע היבשה שעשו צעדים רבים למניעת תאונות דרכים בצה"ל על ידי התקנת אמצעים ברכבים, טיפול ממוקד בנהיגה בחופשה, הסברות, ושיפור התשתיות בתוך ומחוץ למחנות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיכום אמר תא"ל ינקו כי "מדובר בירידה בכמות הנפגעים – השנה הוא ההיקף הנמוך ביותר מיום הקמת צה"ל. יחד עם זאת חשוב להגיד – כל חלל הוא אחד יותר מדי, נמשיך להתעסק ולתחקר מרמת הרמטכ"ל ועד אחרון המפקדים, נבחן בפרספקטיבה קדימה ונעשה כל מאמץ כדי להקטין את מספר הנפגעים בכל שנה".

אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל

Back to top button