חדשות הארץמבזקים

נשיא צרפת למאבטח שב"כ: "לא אהבתי את מה שעשית, צא החוצה"

נשיא צרפת עמנואל מקרון התעמת היום (רביעי) עם מאבטחי שב"כ בכניסה לכנסיית סנטה אנה בעיר העתיקה בירושלים שביקשו להיכנס יחד עמו אל תוך הכנסייה.

"כולנו יודעים את הכללים" אמר מקרון לאחד ממאבטחי שב"כ בכניסה לכנסייה, "לא אהבתי את מה שעשית, צא החוצה בבקשה" הצביע הנשיא הצרפתי על המאבטח והמשיך, "אני מצטער! אנחנו יודעים את הכללים. אף אחד לא רוצה פרובוקציה. אנחנו נשארים רגועים. עשיתם עבודה מצוינת בעיר. בבקשה כבדו את החוקים שנהוגים במשך מאות שנים, אל תשנו אותם בשבילי, בבקשה".

האירוע הזה הזכיר את התקרית המפורסמת שהתרחשה בשנת 1996 במהלך ביקורו של נשיא צרפת לשעבר ז'אק שיראק שזעם אף הוא על כוחות הביטחון הישראליים שליוו אותו ברובע המוסלמי כשסייר בירושלים. "אתה רוצה שאני אעלה על המטוס ואעזוב בחזרה לצרפת?" נזף הנשיא הצרפתי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהשב"כ ומשטרת ישראל נמסר בתגובה "היום בשעות הצהריים שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל איבטחו את נשיא צרפת עמנואל מקרון בעת ביקורו בעיר העתיקה בירושלים. בעת הגעתם לכנסיית סנט אנה שבעיר העתיקה, התנהל שיח בין גורמי האבטחה לבין המאבטחים הצרפתיים בדבר הכניסה לתוך הכנסייה יחד עם הנשיא.

נשיא צרפת ביקש מהכוח לכבד את הכללים הנהוגים במקום, ובהתאם לתיאום שבוצע מראש לצורך סידורי האבטחה, ליוו את נשיא צרפת ואנשיו בתוך הכנסייה שוטר ואיש שירות הביטחון הכללי.

עם צאתו, יישרו את ההדורים וצוותו של הנשיא התנצל על האירוע, הנשיא לחץ את ידם של הכוחות והמשיך בביקורו בעיר העתיקה בליווי הכוחות והאמצעים הדרושים לצורך שמירה על ביטחונו כאישיות רמת דרג המבקרת בישראל."

4 תגובות

  1. תפקיד המאבטחים הישראלים , לאבטח את נשיא צרפת , התגובה שלו היתה מוגזמת , אבל לאחר זמן מה , נשיא צרפת הבין שהגזים , ואף הביע זאת בפני האחראי על המאבטחים .

  2. חחח..הצרפתים כמו תמיד קנאים אנטישמים ובעיקר לא מפרגנים לעם ישראל בארצו ובעירו ירושלים.עכשיו יותר מתמיד צרפת טובעת בים ערבים ומוסלמים שיתפוצצו מתיסכול וקינאה

  3. הצרפתים ידועים כאנטישמים …נשיא צרפת נצל את מעמדו כדי לזלזל בריבונות שלנו בירושלים ..

Back to top button