מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: הצית את המונית של אבי חברתו כי התנגד לקשר ביניהם

לפני כחודש (שלישי, 28.12.19) סמוך לשעה 03:00 לפנות בוקר הוזעקו משטרת ישראל בעקבות דיווח שהתקבל במוקד 100 על מונית שעולה באש. כשהגיעו השוטרים למקום הבחינו כי החלק האחורי של המונית שרוף ובמהלך איסוף ממצאים בזירה נמצא גם בקבוק מעוך שהכיל שאריות של חומר דליק.

בעקבות החשד שמדובר בהצתה, חוקרי המשטרה המשיכו באיסוף הממצאים, פרקו מצלמות אבטחה של תחנות דלק רבות, כאשר בשלב מסוים באחת ממצלמות האבטחה, זיהו החוקרים אדם ממלא דלק בבקבוק מאותו סוג שנתפס בזירה.

החוקרים זיהו כי מדובר בחבר של בתו של נהג המונית – ששמו עלה כחשוד פוטנציאלי, הוא נעצר והטלפון שלו נתפס. שם החוקרים מצאו תמונות והתכתבויות הקושרות אותו לאירוע ביניהם תמונה של בקבוק מלא בנוזל מאותו סוג שנתפס בזירה ונצפה במצלמות האבטחה בתחנת הדלק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות המשטרה

עוד עלה מהחקירה כי קודם לאירוע החשוד איים על הקורבן (נהג המונית – אביה של חברתו) כי יכה אותו, ירצח אותו, יפגע במשפחתו ואף ישרוף את רכבו. הוא גם שלח איומים לאשתו של הקורבן באמצעות תמונה – כף יד פתוחה ועליה כדור תחמושת עם הכיתוב זה זה לבעלך – אותה שלח לטלפון הנייד שלה.

שווי הנזק שנגרם לרכבו של הקורבן מעל 40,000 ש"ח זאת בנוסף לאווירת הטרור אותה חוו הקורבנות מהחשוד, אך לא העזו להתלונן.

צוות החוקרים, בעבודה מורכבת הצליח לבנות פסיפס של ראיות מהן עולה כי החשוד כעס על הקורבן שהתנגד לקשר בינו לבין בתו ולכן שלח לו ולאשתו איומים ולאחר שאלה לא צלחו, והאב נשאר בהתנגדותו הוא הצית את המונית שלו.

צילום: דוברות המשטרה

ביום חמישי שעבר (16.1.20) פרקליטות מחוז חיפה הגישה כנגד החשוד כתב אישום חמור בעבירות של הצתה ואיומים ובקשה למעצרו עד תום ההליכים בבית המשפט המחוזי בחיפה.

במשטרה הדגישו כי עבירת ההצתה נחשבת לאחת מהעבירות המסוכנות ביותר, בשל הסכנה הקיימת לנפש ולרכוש. האש עלולה מטבעה להתפשט ולכלות רכוש רב ואף לגרום למוות. משטרת ישראל פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה במישור הסמוי והגלוי בכדי להגיע לאותם עבריינים ולהביאם לדין במטרה לשמור על ביטחון התושבים ורכושם.

תגובה אחת

Back to top button